گفت‌وگو|

ابراهیمی: از دیدن نسل جدید فوتبال ایران لذت بردم/ با هر ترکیبی مقابل هنگ‌کنگ بازی می‌کردیم برنده بودیم

1:01 - 18 خرداد 1403
کد خبر: ۴۷۷۶۸۵۷
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
ابراهیمی: از دیدن نسل جدید فوتبال ایران لذت بردم/ با هر ترکیبی مقابل هنگ‌کنگ بازی می‌کردیم برنده بودیم
پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس گفت: با هر ترکیبی که مقابل هنگ‌کنگ بازی می‌کردیم قطعاً پیروز بودیم، اما تغییراتی که در تیم ملی اتفاق افتاده به آینده فوتبال ایران کمک خواهد کرد.

ناصر ابراهیمی در گفت‌وگو با میزان، درباره اتفاقات لیگ بیست‌وسوم در پایان این رقابت‌ها، اظهار داشت: پرسپولیس قهرمان شد و این قهرمانی را به هواداران تبریک می‌گویم. همواره این اتفاقات و حواشی را در پایان لیگ داشتیم و اینکه یک آب خوش از گلوی تیمی پایین نرود بخشی از زیبایی‌های رقابت‌ سرخابی‌ها بوده است.

استقلال همواره ناکامی‌های خودش را توجیه می‌کند

وی ادامه داد: سال ۸۸ نیز یک بار زمانی که استقلال یک تک امتیاز با ما اختلاف داشت نتوانستند در پایان نتایج لازم را کسب کنند و با پرداختن به این موضوع که قهرمانی پرسپولیس ساختگی است سعی کردند اشتباهات خودشان را توجیه کنند. این برای چندمین بار است که استقلال کورس قهرمانی را به سرخ‌پوشان واگذار می‌کند. از همه هواداران استقلال که تبریک گفتند تشکر می‌کنم. برخی به دنبال اینگونه حواشی هستند و این دعوا و درگیری‌ها بین سرخابی به نفع جیبشان است.

هیچ تیمی مانند پرسپولیس آنگونه مقابل استقلال خوزستان بازی نکرد

ابراهیمی با بیان اینکه نظری درباره آفساید بودن یا نبودن گل پرسپولیس مقابل مس نمی‌دهم، عنوان کرد: نظر کارشناسی درباره اشتباهات داوری بر عهده افراد دیگری است و من در واقع هیچ نظری درباره این موضوع ندارم. مشکلاتی که به وجود آمد از بی‌تدبیری فدراسیون فوتبال بود. اگر var را وارد فوتبال ایران می‌کردند این داستان‌ها هم وجود نداشت. البته ما شایسته قهرمانی بودیم و بعید می‌دانم تیمی مانند پرسپولیس در این فصل یک بازی شبیه به دیدار مقابل استقلال خوزستان داشته باشد. استقلال، چون نتوانست مقابل نساجی نتیجه بگیرد برای توجیه همه چیز را به گردن داوری انداخت. در اروپا هم به این شکل پیش می‌رود و عده زیادی که طرفدار بارسا هستند، تیم رئال را تیم داوران خطاب می‌کنند. اول و دومی فرقی نمی‌کند و امیدوارم هر ۲ تیم در آسیا نیز موفق باشند.

ریسک قلعه‌نویی به آینده فوتبال کمک خواهد کرد

وی در رابطه با پیروزی تیم ملی فوتبال ایران مقابل هنگ‌کنگ در مقدماتی جام جهانی، متذکر شد: برد خوبی بود و از نظر من ایران و ازبکستان از گروهشان صعود می‌کنند. قلعه‌نویی در این بازی بهتزین کار را انجام داد و با یک ریسک بزرگ ۷،۶ نفر از بازیکنان جوان که در تیم باشگاهی‌شان درخشان ظاهر شده‌اند را وارد زمین کرد تا به طور رسمی تغییر نسل را شروع کند. با هر ترکیبی که مقابل هنگ‌کنگ بازی می‌کردیم قطعاً پیروز بودیم، اما تغییراتی که در تیم ملی اتفاق می‌افتد به آینده فوتبال ایران در رقابت‌های بین‌المللی کمک خواهد کرد. بازیکنان چند اشتباه بزرگ داشتند و این موضوع طبیعی است، چرا که برخی از بازیکنان برای اولین بار پیراهن تیم ملی را بر تن می‌کردند و فشار زیادی روی آن‌ها بود. حزباوی در آینده حرف‌های زیادی برای گفتن خواهد داشت.

تجربه آزمون و طارمی تیم ملی را در چند سال اخیر موفق ساخته

پیشکسوت فوتبال ایران در پایان با بیان اینکه باید بازیکنان مسن تا شروع جام جهانی از تیم کنار گذاشته شوند، خاطرنشان کرد: برخی بازیکنان تیم ملی وارد ۳۷ سالگی می‌شوند و باید سریعاً از تیم ملی خارج شوند. در جام جهانی باید شکل تیم تغییر کند. قلعه‌نویی روند مثبتی را در پیش گرفته و امیدوارم که بتواند با شناسایی بازیکنان ساختار دفاعی تیم ملی را بهبود ببخشد تا دوباره همانند گذشته باز شدن دروازه ایران برای حریفان به آرزو بدل شود. طی این چند سال اگر تجربه سردار و طارمی نبود قطعاً موفقیت زیادی کسب نمی‌کردیم. به نظرم باید بازیکنان جوان تیم ایران الگوی خوبی برای خود انتخاب کنند و بر این باور باشند که می‌توانند در آینده بسیاری از فوتبال دوستان را به وجد بیاورند. به شخصه از دیدن نسل جدید فوتبال ایران لذت بردم و یک دلیل دیگر برای دیدن فوتبال ایران پیدا کردم.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *