سامانه ۱۳۷ پلاس تلاشی برای مردمیسازی شهرداری تهران است
خبرگزاری میزان - رضا ناصری سرای در گفتوگو با میزان در خصوص نحوه به وجود آمدن سامانه ۱۳۷ پلاس گفت: ما در شهرداری تهران ۲ سامانه ارتباط مردمی داشتیم که یکی سامانه ۱۳۷ که سال ۸۴ با عنوان سامانه مدیرت شهری به معنای مدیریت مردمی شهر به وجود آمد که در اوایل کار بیشتر تمرکزش را بر روی بحث فوریتهای شهری گذاشت و سپس در موضوعات خدمات شهری و ارائه موضوعاتی که مردم میتوانند با تماس خدماتی دریافت کنند، گسترش پیدا کرد و در کنار آن در سال ۸۵ سامانه دیگری به نام سامانه ۱۸۸۸ به وجود آمد که به آن مرکز سامانه نظارت همگانی یا مرکز نظارت همگانی شهرداری تهران میگفتند که وظیفه نظارت مردمی را بر عهده داشت و مردم میتوانستند بر یکسری فرایندها، اقدامات و حتی مدیران و پیمانکاران نظارت داشته باشند.
وی ضمن اشاره به اینکه سامانه ۱۸۸۸ چند ماموریت اصلی از جمله ثبت شکایت، انتقاد، تقدیر و تشکر و پیشنهاد داشت و مردم میتوانستند در این موضوعات با شهرداری مشارکت داشته باشند، ادامه داد: این سامانهها فعالیتشان را بسیار خوب آغاز کردند و شهرداری تهران جزء اولین دستگاههایی بود که به سمت این فضا حرکت کرده بود.
رییس مرکز سامانه مدیریت شهری و نظارت همگانی شهرداری تهران با بیان اینکه تا سال ۹۱ این سامانهها عملکرد بسیار خوبی داشتند و در سطح شهرداری تاثیر فوقالعادهای گذاشتند و این زمان قلهای در عملکرد خوب این سامانهها بود، افزود: این فرایند پس از این مدت به فرایندی عادی تبدیل شد و دیگر اتفاق خاصی در آن رخ نداد و در سال ۹۶ کار آن طور که باید پیش نرفت و فعالیت سامانه ارتباطات مردمی در شهرداری تهران تا حد بسیاری کاهش یافت و نارضایتیها تاثیراتی را به همراه داشت و در نهایت شاهد غلبه ناامیدی بودیم.
ناصری اظهار کرد: تفکری در مورد مدیریت یکپارچه شهری ارتباط شهروندی داشتیم که میتوانیم با مردم به صورت یکپارچه ارتباط ۲ سویه بگیریم و میخواستیم به سامانه ارتباطات مردمی اضافه کنیم این ارتباط به صورت یک سویه امکان پذیر نیست و مردم باید بازخورد مناسب بگیرند و بدانند یک تصمیم چه تاثیری بر مسائل کلان شهرداری گذاشته و بهطور کلی یکسری نکات و الحاقات جدید در ذهنمان بود که باید به این سامانه اضافه شود تا مردم بتوانند خدمات بیشتری دریافت کنند و شبیه بقیه سامانههای ارتباط مردمی و شبیه سایر سامانههای شهری شویم چرا که با وجود اینکه خوب شروع کردیم نتوانستیم در برههای از زمان همگام با فناوریهای روز پیش رویم و جمیع این شرایط موجب تا شد تا به سمت ایجاد سامانه سامانه ۱۳۷ پلاس برویم و از این سامانه در تاریخ ۲۴ اردیبهشت سال گذشته رونمایی کنیم.
رییس مرکز سامانه مدیریت شهری و نظارت همگانی شهرداری تهران توضیح داد: در شهرداری سامانهای را به وجود آوردیم تحت عنوان سامانه مدیریت شهری و نظارت همگانی شهرداری تهران که هم سامانه ۱۳۷ و هم ۱۸۸۸ را شامل میشود و از این رو ۱۳۷ پلاس نامگذاری شده که الحاقاتی در حال اضافه شدن به آن است و همچنین به معنای جمعسپاری و مشارکت همگانی هم است و مردم میتوانند با هر ایده و نظری حضور داشته باشند تا به یکی از رهیافت اصلی اصلی شهردار تهران در مورد مردمی سازی و ارتباط ۲سویه با مردم برسیم.
انتهای پیام/