صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

یزدان بخش: با «آینده» امیر پورکیان به عرصه بازیگری و جشنواره فیلم فجر بازمی‌گردم

۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۰:۰۱
کد خبر: ۷۷۹۴۹۹
بازیگر فیلم «بوسیدن روی ماه» گفت: فیلم سینمایی «آینده» به کارگردانی «امیر پورکیان» ساخته شده و به نظرم اثری قابل دفاع است، شخصا نقشم در این اثر را دوست دارم و احساس می‌کنم در صورت تایید هیات انتخاب جشنواره فیلم فجر اتفاقات خوبی برای آن رخ دهد.

شیرین یزدان بخش در گفت‌وگو با میزان، درباره بازگشت خود به عرصه بازیگری گفت: با خودم قرار گذاشته بودم که دیگر بازی نکنم، کرونا باعث شد تا کمی بیشتر فکر کنم و تصمیم راسخ داشتم که دیگر در این سن کاری در بازیگری ندارم، اما یک پیشنهاد باعث شد تا از تصمیم خودم صرف نظر کنم.  

وی در همین راستا ادامه داد: واقعیت امر در دوران کرونا چندین پیشنهاد هم داشتم، اما ترجیح دادم در آن‌ها بازی نکنم، کمی کسل شده بودم و دوست نداشتم دیگر به بازیگری ادامه دهم، مشکل بازیگری نبود، مشکل نبود انگیزه‌ای بود که یک نقش بتواند برای من ایجاد کند.  

بازیگر فیلم «بوسیدن روی ماه» درباره فیلم سینمایی «آینده» اظهار کرد: فیلم سینمایی «آینده» به کارگردانی «امیر پورکیان» ساخته شده و به نظرم اثری قابل دفاع است، شخصا نقشم در این اثر را دوست دارم و احساس می‌کنم در صورت تایید هیات انتخاب جشنواره فیلم فجر اتفاقات خوبی برای آن رخ دهد.

وی درباره وضعیت بازیگران پیشکسوت سینما و تئاتر اضافه کرد: خب از آنجایی که خودم را بازیگر نمی‌دانم انصاف نیست سختی آن‌ها را به خودم نسبت دهم، اما به واقع که وضعیت ناراحت کننده‌ای دارند، گاهی همه فکر می‌کنند که منظور از وضع بد صرفا مادیات است، اما اینطور نیست.  

این بازیگر پیشکسوت در همین رابطه ادامه داد: واقعیت این است که شما فکر کنید سال‌ها در معرض دید مخاطبان باشید، سال‌ها صبح تا شب کنار دوستانتان مشغول فیلمبرداری و کار باشید و به یکباره تنها شوید، این اتفاق بیشتر آسیب روحی به همراه دارد. طبیعتا در کنار این تنهایی مشکلات معیشتی هم افسردگی را چندین برابر می‌کند.  

وی ابراز کرد: به قول معروف به جای ماهی ماهیگیری یاد دهیم، چرا مسئولین فرهنگی یک بسته حمایتی نه برای کمک نقدی بلکه برای ساخت آثاری خاص کنار نمی‌گذارد، به عنوان مثال بخش‌های فرهنگی و هنری می‌توانند با حمایت از سازندگان به آن‌ها این اطمینان را بدهند که اگر اثری با حضور چهره‌های میانسال ساخته شود از آنها حمایت می‌کنند. مطمئن باشید اگر به میانسالان بها داده شود آثار متنوع و شگفت آوری تولید می‌شود.  

یزدان بخش با اشاره به موفقیت بازیگران میانسال هالیوودی اذعان کرد: شما نگاه کنید که مریل استریپ تا چه سنی نقش اول بازی می‌کند، وی که از همان ابتدا مریل استریپ نبوده است، به وی زمان داده شده و همگام با او مخاطبان با این بازیگران همذات پنداری کرده اند، حال که وی پا به سن گذاشته به دلیل داشتن مخاطب همچنان نقش‌های پرکنش و چالش برانگیز بازی می‌کند. به نظر من راه اصلی نوشتن فیلمنامه خوب و بها دادن به این گروه سنی است.  

وی در همین راستا خاطرنشان کرد: پرداخت‌های نقدی و کمک‌های مالی صرفا در برهه‌ای از زمان به هنرمند کمک می‌کند، اما چرا نباید بستری را فراهم کنیم که آن هنرمند بتواند خودش درآمدزایی کند، حال که بخش خصوصی به سمت ساخت آثار جوان محور رفته این بخش دولتی است که نباید پیشکسوتان را فراموش کند.  



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *