صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

شکست سنگین «چهل و هفت» در گیشه/قاچاق فیلم پیش از اکران آنلاین

۲۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۵:۴۵:۰۱
کد خبر: ۷۱۶۵۱۴
فیلم سینمایی «چهل و هفت» به کارگردانی «احمد اطراقچی» بعد از ۴۰ هفته اکران در سینما‌های کشور با فروشی کمتر از هشت میلیون تومان به کار خود پایان داد و پیش از آنکه وارد چرخه اکران آنلاین شود به صورت قاچاق وارد شبکه‌های اینترنتی شد.

- فیلم سینمایی «چهل و هفت» به کارگردانی «احمد اطراقچی» بعد از ۴۰ هفته اکران در سینما‌های کشور با فروشی کمتر از هشت میلیون تومان به کار خود پایان داد و پیش از آنکه وارد چرخه اکران آنلاین شود به صورت قاچاق وارد شبکه‌های اینترنتی شد.

فیلم سینمایی «چهل و هفت» به کارگردانی «احمد اطراقچی» پس از بازگشایی سینماهای سراسر کشور از جمله نخستین آثاری بود که وارد چرخه اکران شد، این فیلم از بازیگران پرتعداد و خوبی برخوردار بود اما در گیشه اتفاق چندان مثبتی را برای خود به ارمغان نیاورد. 

«چهل و ۷» روایتگر داستان سه زن از سه طبقه اجتماعی در شب آغاز زمستان است. این فیلم با تاکید سینمای اجتماعی مرسوم سالهای گذشته کشور ساخته شده و شاید به طبع همین نگاه انتظار فروش خوبی را در گیشه متصور می شد، اما این فیلم ریسک بزرگی را برای اکران در سینمای بعد از بازگشایی به جان خرید. ریسکی که شکست بزرگی برای تهیه کننده رقم زد. 

لادن مستوفی، مهدی احمدی، شیدا خلیق، مهرنوش ستاری، رابعه مدنی، فرشته آلوسی و محمدرضا غفاری، حمیدرضا آذرنگ، شقایق فراهانی و ریما رامین فر از جمله بازیگرانی هستند که در فیلم «چهل و هفت» به ایفای نقش پرداخته اند، فهرستی پربار که متاسفانه نتوانست گیشه خوبی را برای این فیلم به همراه بیاورد. 

این فیلم نخستین تجربه کارگردانی این دو کارگردان جوان سینما به حساب می آید، تجربه ای که شاید شروع خوبی را برای آنها به همراه نداشته است.

سینمای ایران از اسفند ماه سال ۹۸ بار بحرانی با نام کرونا روبرو شده است، بحرانی که نه تنها عرصه هنر کشور بلکه سراسر جهان را با مشکلات فراوانی روبرو کرده است.
 
در اوایل شیوع این بیماری شاید کمتر کسی فکرش را می‌کرد که بیش از یکسال با این بیماری روبرو باشد، سینما هم خارج از این قاعده نبود، در ابتدا تمامی هنرمندان عرصه سینما و همچنین مسئولین این هنر به گمان پایان زودهنگام بیماری تنها در انتظار بازگشایی سینما‌ها بودند، اما بحران کرونا سال ۹۹ سینمای کشور را به طور کامل تحت الشعاع قرار داد.  
  • بیشتر بخوانید:
  • برای مشاهده آخرین اخبار از سینمای ایران اینجا کلیک کنید
تعطیلی سینما‌ها در اسفند ماه سال ۹۸ تا تیر ماه سال ۹۹ ادامه یافت، این تعطیلی در دوران موج و دوم بیماری کرونا رخ داد و باعث شد تا علاوه بر تعطیلی بسیاری از پروژه‌های سینمایی در دست تولید، رچخه اکران نیز چهار ماه کامل تعطیلی را تجربه کند.  
 
در این میان، اما راهکار‌های سریعی همچون اکران آنلاین و سینماماشین راه افتاد، اما به دلیل نبود زیرساخت هر دو روش به سرعت شکست خوردند، سینماماشین به دلیل عدم جذابیت برای مخاطبان، اکران آثار کم رمق و همچنین نبود امکانات مناسب برای این مدیوم و اکران آنلاین به دلیل قاچاق سریع آثار در شبکه‌های ماهواره‌ای و اینترنتی به سرعت شکست خوردند.
 
پس از فروکش کردن موج دوم کرونا، سینما‌ها طی تیرماه سال ۹۹ بازگشایی شدند، البته نباید فراموش کرد که چهار ماه تعطیلی سینما‌ها علنا بدون هیچ راهکار کاربردی طی شده بود و همه امیدوار بودند که سینما بتواند طی تابستان ۹۹ روی پای خود بایستد. اما هیچکدام از پیش بینی‌ها درست از کار در نیامد، تمامی آثار در گیشه شکست سنگینی خوردند و بعد از عدم فروش دو فیلم موفق جشنواره فیلم فجر سایر آثار مطرح از اکران انصراف دادند.  


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *