صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

چگونه بازیگر شویم (۳۰۳) /تاثیر وضعیت روانی یک بازیگر در تئاتر

۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۵:۰۲
کد خبر: ۶۹۳۵۲۰
بازیگری یکی از مشاغل محبوب در سطح جهان محسوب می‌شود و فارغ از شهرت و ثروتی که ممکن است برای فرد بازیگر به همراه داشته باشد، جهانی است که می‌توان در آن ایفای نقش در قالب شخصیت‌های مختلف را تجربه کرد.

- بازیگری یکی از مشاغل محبوب در سطح جهان محسوب می‌شود، بازیگری فارغ از شهرت و ثروتی که ممکن است برای فرد بازیگر به همراه داشته باشد، جهانی است که می‌توان در آن ایفای نقش در قالب شخصیت‌های مختلف را تجربه کرد.

در این بین اکثریت مواقع بازیگری به عنوان یکی از مشاغل سخت جهان محسوب می‌شود، شاید از دور برای بسیاری اینکه بازیگری اتفاقی سخت باشد، قابل لمس نباشد اما اگر به صورت اصولی و به مفهوم واقعی به بازیگری نگاه کنیم، این هنر به واقع به تمرین، مطالعه، شهود و مطالعات فراوانی نیازمند است.

تاثیر وضعیت روانی یک بازیگر در تئاتر

عروض یکی از فاکتور‌های اصلی برای به دست آوردن یک گفتار مصنوعی با کیفیت زیاد است. مفهوم عروض، زیر و بم کردن صدا و ریتم گفتار که باعث تلفظ و برداشت مفهوم‌های مختلفی از گفتار می‌شود است.

همچنین اطلاعاتی راجع به وضعیت روانی سخنگو به ما می‌دهد. صدای هر شخص دارای یک فرکانس اصلی است؛ که بر اساس آن تار‌های صوتی به لرزه در می‌آیند. می‌توان گفت فرکانس اصلی یکی از فاکتور‌های جدا شونده‌ی صدا است و آن قابل تغییر است.

به طور ساده فرکانس اصلی صدا به وسیله‌ی اصلاح شکل موج، قابل دستکاری کردن است با استفاده از تکنیک پردازش سیگنال، امواج صوتی می‌توانند از این تکنیک‌ها استفاده کنند. دوبلاژ، پر از مجموعه فعالیت‌های این چنینی بر صداست. صدای مصنوعی کیفیت صدای طبیعی را ندارد. چندین ایده را هنگام انجام کار می‌توان مدنظر قرار داد.

یکی از مشکلات اساسی و لاینفک دراین موضوع مساله‌ی کنترل وقفه‌های زمانی به وسیله‌ی سیستم کنترل امواج در سیستم عصبی است، که به منظور تولید یک صدای خوب و قابل فهم توسط انسان بر این شکل بایستی غلبه کرد.

هنگامی که سنتز گفتار در یک سیستم بزرگ محاوره‌ای به کار گرفته شود استفاده‌ی الگو‌های عروضی گفتار اهمیت بحرانی داشته و استفاده نادرست از آن منجر به شکست در محاوره‌ی مصنوعی خواهد شد.

غلبه بر مشکلات عروضی گفتار به صورت دستکاری کردن شکل موج است. بعضی از محققان (به خصوص در شاخه‌ی تصحیح و بازنویسی و دراماتورژی همچنین نویسندگان (هم در نمایشنامه و هم در انواع داستان) قرن بیستم با جلوگیری کردن از طولانی شدن متن‌ها، تلاش در کم کردن این مشکلات داشتند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *