صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

پیامد اظهارات جنجالی ترامپ؛ مسمومیت در آمریکا افزایش یافت

۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۱:۴۱
کد خبر: ۶۱۵۴۸۳
مسومیت ناشی از مصرف مواد ضدعفونی و سفیدکننده در پی پیشنهاد دونالد ترامپ در این مورد برای مقابله و درمان کرونا، در آمریکا سیر صعودی یافت.
- مسمومیت ناشی از مصرف مواد ضدعفونی و سفید کننده در پی اظهارات «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا در مورد تاثیر مصرف این مواد در پیشگیری از ابتلا و درمان بیماری «کرونا» سبب شد این کشور شاهد به راه افتادن موجی از مسمومیت ناشی از مصرف مواد ضدعفونی و سفید کننده باشد.

به گزارش پایگاه «اِی بی سی»، فرماندار ایالت «مریلند» به ساکنان این ایالت در مورد مصرف مواد ضدعفونی و سفید کننده برای مقابله با بیماری کرونا هشدار داد.

دفتر فرمانداری مریلند، این هشدار را در پی آن صادر کرد که بیش از ۱۰۰ تماس با اورژانس و مراکز پزشکی به دلیل مسمومیت ناشی از مصرف مواد ضد عفونی و سفید کننده برای درمان کرونا انجام شد.

همچنین تماس‌ها با آژانس مدیریت امور اضطراری در مورد نحوه استفاده از ضد عفونی کننده‌ها برای مقابله با کرونا و درمان این بیماری همچنان ادامه دارد.

منابع پزشکی در مورد مصرف این مواد از طریق بلع یا تزریق هشدار داده و آن را مرگبار خواندند.
 

تمامی تماس‌ها در پی پیشنهاد «ترامپ»، برای استفاده از مواد ضدعفونی و سفید کننده به منظور مقابله با کرونا در پی سخنرانی وی در کاخ سفید ثبت شدند.

پایگاه «سن دیه گو کارنت»، نیز از پیش بینی‌ها در مورد به راه افتادن موج مسمویت‌های ناشی از مصرف مواد مذکور در ایالت «تگزاس» خبر داد.

اظهارات «دونالد ترامپ»، در حالی مطرح می‌شود که مرکز سموم آمریکا شاهد رشد ۲۰ درصدی تماس‌ها در مورد مسمومیت ناشی از تماس با مواد سفید و ضدعفونی کننده در قیاس با سه ماه اخیر بوده است.
 
مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا، می‎گوید «در چند ماه اخیر و در پی شیوع بیماری کرونا، شمار زیادی از آمریکایی‌ها از مسمومیت ناشی از تماس با مواد ضد عفونی و سفید کننده برای مقابله با کرونا آسیب دیدند.»

براساس اطلاعات این مرکز، مراکز سم شناسی آمریکا از ژانویه تا مارس سال جاری، ۴۵۵۵۰ تماس به دلیل مسمومیت ناشی از تماس با مواد سفید و ضدعفونی کننده دریافت کردند که ۲۰.۴ درصد بیش از مدت مشابه در سال گذشته و ۱۶.۴ درصد در مقایسه با مدت مشابه در سال ۲۰۱۸ بوده است.

به اذعان مقام‌های پزشکی و بهداشتی آمریکا، مصرف سفید کننده‌ها و ضد عفونی کننده‌ها به صورت تزریق و بلع می‌تواند منجر به مسمومیتی که به نارسایی کلیه و کبد و بیماری‌هایی که زندگی فرد را به خطر می‌اندازند، شوند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *