صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

کرونا در آمریکا؛ پافشاری ترامپ بر بازگشایی ایالت‌ها و ابتلای  ۱۵ درصد خدمه ناو روزولت

۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۶:۱۸
کد خبر: ۶۱۴۷۱۱
ادعاهای دونالد ترامپ در مورد عملکرد مثبت دولت آمریکا در مقابله با شیوع کرونا در حالی ادامه دارد که گزارش ها از وخامت اوضاع در این کشور حکایت دارند.
به گزارش گروه بین الملل ؛ در حالی که جدیدترین آمار‌ها از نزدیک شدن بحران ابتلا به بیماری «کرونا» به رقم یک میلیون نفر در آمریکا حکایت دارند، «دونالد ترامپ»، همچنان مدعی عملکرد مثبت کابینه اش در مقابله با این بحران است.

براساس آمار‌های انتشار یافته تاکنون ۸۱۹ هزار و ۱۶۴ نفر در آمریکا به کرونا مبتلا شده اند و ۴۵ هزار و ۳۴۰ نفر نیز جان خود را به دلیل ابتلا به این بیماری، از دست داده اند.

با این وجود، «ترامپ» که عملکرد کابینه اش در مقابله با بحران کرونا مورد انتقاد قرار دارد، به تازگی ادعا کرد «نرخ مرگ و میر ناشی از کرونا در آمریکا از جمله پایین‌ ترین نرخ‌ ها در بین کشور‌های جهان قرار دارد.»

وی همچنین در ادامه جنگ بازگشایی فعالیت‌های اقتصادی با فرمانداران ایالت های آمریکا، گفت: «۲۰ ایالت می‌خواهند فعالیت‌های اقتصادی خود را از سر بگیرند.»

«ترامپ»، که همزمان برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ نیز تلاش می‌کند، از اعلام قانونی برای توقف ۶۰ روزه مهاجرت به آمریکا در آینده نزدیک خبر داده و بر ارزیابی شرایط برای سرنوشت این قانون تاکید کرد.
 

از سوی دیگر گزارش ها نشان می دهند که بیش از ۷۰۰ نفر از خدمه ناو هواپیمابر «تئودور روزولت» که افشاگری فرمانده آن  در مورد شیوع کرونا منجر به برکناری وی شد، به کرونا مبتلا شده اند.

نامه «برت کروزیر»، فرمانده پیشین ناو روزولت، که اکنون به کرونا مبتلا شده، مبنی بر انجام اقدامات فوری برای حفاظت از کارکنان ناو، منجر به بروز مناقشه‌ ای در نیروی دریایی آمریکا شد.

۷۱۰ نفر یعنی حدود ۱۵ درصد خدمه ناو روزولت، که بیش از ۵ هزار خدمه دارد و اکنون در جزیره «گوام» مستقر است، تاکنون به کرونا مبتلا شده اند؛ ۴۳ نفر از آنان بهبود یافته و ۸ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان پایگاه دریایی گوام، تحت مراقبت هستند.

همچنین ۴۱۰۰ نفر از خدمه این ناو نیز در هتل‌های محلی در قرنطینه به سر می‌برند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *