صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

کرونا چگونه نسل آمریکایی‌های سیاهپوست را تهدید می‌کند؟

۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۸:۲۰
کد خبر: ۶۱۴۶۰۷
آمریکایی‎های سیاهپوست بیش از همسالان سفیدپوست خود در معرض خطر مرگ بر اثر ابتلا به ویروس کرونا قرار دارند.
به گزارش گروه بین الملل ؛ در حالی که ۹۱ درصد از آمار قربانیان «کرونا» را در آمریکا، افراد سالمند تشکیل می‌دهند، گزارش‌ها نشان می‌دهند که بخش عمده آن از میان سالمندان سیاهپوست آمریکایی هستند.

به گزارش گاردین، بیماری «کرونا» یک نسل از آمریکایی‌های سیاهپوست را که «آخرین حاملان پرچم یک دوران» نامیده می‎شوند، در معرض خطر قرار داده است.

افراد مسن و سالمندان آمریکایی سیاهپوست بیش از همسالان سفیدپوست خود بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست می‌دهند که در میان آنها، افراد برجسته‌ای مانند کشیش ها، نوازندگان و فعالان فرهنگی و حقوقی که برای جوامع خود تلاش زیادی کرده بودند، نیز وجود دارند.

دلیل این امر تمرکز شیوع کرونا در مناطق شهری و صنایع بنیادین موجود در محل‌های زندگی افراد سیاهپوست است.
 
این موضوع به ویژه در میانه غربی و شمال شرقی آمریکا که نابرابری‌های نژادی در کار و تراکم جمعیت بیشتر است، خطر بیشتری را متوجه این قشر می‌کند.

مناطق محل زندگی این نسل از آمریکایی‌های سیاهپوست عمدتا از فقر مالی و بهداشتی رنج می‌برد که سبب ابتلای آنها به دیابت، فشار خون بالا و بیماری‌های قلبی می‌شود که به نوبه خود ریسک ابتلا به کرونا را افزایش می‌دهد.

«برایان ترنز»، استاد روانشناسی دانشگاه «خاویر» در «نئواورلئان» بر این باور است که بسیاری از سیاهپوستان مسن قربانی کرونا پرچمدار دوره‌ای هستند که از مدت‌ها پیش به وجود آمده است.
 

یک استاد حقوق و سیاست بهداشت در دانشکده پزشکی «مورهاوس» آمریکا می‌گوید «بسیاری از این افراد حتی نمی‌توانند عزتمندانه بمیرند؛ بسیاری از افراد سیاهپوست با عواملی که در مرگ و میر زودرس موثرند، مبارزه می‌کنند.»

به گزارش «گلوبال نیوز نتورک»، اطلاعات مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های همه گیر در مورد نژاد مبتلایان و قربانیان کرونا در آمریکا ناقص است؛ چرا که در ۳۰ درصد موارد نژاد قربانیان و مبتلایان مشخص نیست.

تاکنون در آمریکا ۴۵ هزار و ۳۴۳ نفر بر اثر ابتلا به کرونا جان باخته و ۸۱۹ هزار و ۱۷۵ به این ویروس مبتلا شدند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *