صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

آیا آمریکا در حال اجرای سناریوی کاهش جمعیت دنیا است؟

۲۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۶:۰۰:۰۳
کد خبر: ۶۱۳۰۶۴
نظریه‌ ای وجود دارد مبنی بر کاهش جمعیت در جهان، دراین نظریه آمریکا متهم ردیف اول این پرونده است.
به گزارش گروه بین الملل ، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، که این روز‌ها کشورش درگیر ویروس کرونا است، بودجه سازمان بهداشت جهانی در شرایط بحرانی کنونی تعلیق کرده است.

ترامپ، برای اقدام خود دلیل منطقی ارائه نداد و تنها به کمک کاری سازمان بهداشت جهانی و ارائه آمار و اطلاعات غلط از سوی این سازمان اشاره کرد.


ترامپ در جمع خبرنگاران گفت "من تأمین مالی سازمان بهداشت جهانی را در حالی که آنها خطا‌های موجود در آمار اعلام شده توسط کشور‌ها در خصوص بیماری کرونا ویروس را بررسی می‌کنند، متوقف می‌کنم."

به گفته ترامپ، سازمان بهداشت جهانی اطلاعات را به موقع ارائه نداد و همچنین حقیقت را مورد توجه جامعه جهانی قرار نداد.

ترامپ گفت "سازمان بهداشت جهانی نتوانسته است این وظیفه اصلی را انجام دهد و باید پاسخگو باشد؛ بعد از ۱۰ سال این موضوع نشان داده شده است. "

رئیس جمهور آمریکا، سازمان جهانی بهداشت را به تحقیق و تفحص از اطلاعات موثق ووهان که مغایر با اطلاعات رسمی مقامات چینی است، متهم کرد.

وی گفت "اطلاعات قابل قبولی در مورد احتمال انتقال انسان به انسان در دسامبر ۲۰۱۹ وجود داشته است، که باید سازمان بهداشت جهانی را وادار می‌کرد که تحقیقات را انجام دهد و بلافاصله این کار را انجام دهد."

قطعاً اقدام ترامپ در چنین شرایطی بر روند اقدامات جهانی برای مقابله با ویروس کرونا تأثیر مستقیم می‌گذارد و این تأثیر می‌تواند تبعات بدی به همراه داشته باشد.
 
بیشتر بخوانید: 
  • ابتلای بیش از ۹ هزار نفر از کادر پزشکی آمریکا به کرونا

در شرایطی که جهان نیازمند همکاری همه جوامع و کشور‌ها برای مقابله با بیماری ویروس کرونا است، مقامات آمریکایی نه تنها در این زمینه اقدامی انجام نداده و نمی‌دهند، بلکه با کارشکنی‌ها و مانع تراشی مقابل کشور‌های دنیا با ویروس کرونا همراهی می‌کنند.

لغو نکردن تحریم‌های اقتصادی از سوی آمریکا را نمی‌توان چیزی جز یک نسل کشی هدفمند دانست.

سازمان بهداشت جهانی یک نهاد بین‌المللی است، اگرچه اکثر سازمان‌های بین‌المللی تحت تأثیر مستقیم و شدید تصمیمات و دستورات رژیم آمریکا قرار دارند، اما در برهه‌هایی دیده شده که همین سازمان‌ها اقدامات مثبتی هم از خود نشان داده‌اند، اما ضریب اقدامات منفی آن‌ها بیشتر بوده است.

جدای از عواملی که در دهه ۶۰ و ۷۰ شمسی با دستورات و توصیه‌های سازمان جهانی بهداشت در ایران اجرا شد، فشار‌ها و تحریم‌های اقتصادی آمریکا و غرب علیه ایران عمال دیگری بر کاهش جمیعت بوده است.

چنین سیاستی از سوی آمریکا علیه برخی دیگر از کشور‌های دنیا به ویژه کشور‌های مسلمان اجرا شده است.

کاهش جمعیت مسلمانان در دنیا، هدفی است که نظام سلطه آن را دنبال می‌کند و اگر به این نکته توجه شود که چرا بیشتر جنگ‌ها در منطقه غرب آسیا و خلیج فارس اتفاق می‌افتد، به پاسخ دست می‌یابیم.

اکنون که ویروس کرونا در جهان گسترش یافته است، فارغ از این که چه کشوری این ویروس را منتشر کرده، با رفتار‌هایی که آمریکایی‌ها از خود بروز می‌دهند متوجه می‌شویم که اگر هم آمریکا در ماجرای ویروس کرونا دست نداشته باشد، اما از تأثیر این ویروس بر جهان و مردم در حال سوء استفاده است.

همه گیری این ویروس حتی اگر به قیمت جان باختن تعداد زیادی از مردم آمریکا هم شود، برای مقامات این کشور مطلوب است که مردم دیگر کشور‌های دنیا نیز جان ببازند و از تعداد جمعیت کشور‌ها کاسته شود به ویژه کشور‌هایی که با آمریکا همسو نبوده و در جبهه مقابل آن قرار دارند.

یکی از مؤلفه‌های قدرت هر کشوری جمعیت و نیروی تحصیل کرده و آماده به کار و تولید است، کاهش جمعیت و پیر شدن هر جامعه‌ای می‌تواند به شکست آن بینجامد.

رهبر معظم انقلاب بار‌ها نسبت به خطر پیر شدن جامعه ایران هشدار داده‌اند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *