صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

دو پلتفرم آموزش در بستر مجازی توسط وزارت آموزش و پرورش در دست تهیه است

۱۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۶:۴۰
کد خبر: ۶۰۱۹۷۹
با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی و روسای ادارات استثنایی استان‌های کشور، جلسه ویدئو کنفرانس ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا ویروس برگزار شد.

به گزارش گروه جامعه ، سید جواد حسینی در این نشست با بیان اینکه شعار «به خانه با مدرسه برگردیم» باید سرلوحه اصلی کار ادارات و مدارس استثنایی سراسر کشور قرار گیرد گفت: «می توان با استفاده از ظرفیت فناوری‌های نوین، آموزش‌های منزل محور و فضای مجازی به گونه‌ای عمل کنیم که در این ایام آموزش تعطیل نشود.»

وی با بیان اینکه گسترش ویروس کرونا تهدیدی است که می‌توان آن را به فرصت تبدیل کرد، افزود: «قدرت انتشار و دوره نهفتگی بالا و مرگ و میر کمتر از ویژگی‌های کرونا ویروس است.»

وی افزود: «بیش از ۲۲ استان درگیر ویروس شده اند و بر اساس گزارش وزارت بهداشت تا ۱۸ اسفند روند شیوع افزایش خواهد داشت و گسترش تا ۲۶ اسفند با شیب ملایم‌تر ادامه خواهد داشت.»

معاون وزیر با بیان اینکه هنر ما باید تبدیل تهدید به فرصت باشد و این فرصت از دو منظر اهمیت دارد، گفت: «جامعه با رعایت بهداشت فردی بیشتر جامعه پذیر می‌شود و این رعایت اگر پایدار شود فرصتی است که در تمامی دوران زندگی می‌تواند بر روی سلامت انسان‌ها موثر باشد.»

وی با بیان اینکه یکی از تغییرات بنیادی آموزش و پرورش استفاده از فناوری‌های نوین و آموزش‌های مجازی است گفت: «فرصت بعدی به‌ویژه برای آموزش و پرورش استثنایی فراهم شدن زمینه استفاده از فناوری‌های نوین و آموزش‌های مجازی است.»

وی افزود: «این تهدید را می‌توان به فرصت آموزش مجازی تبدیل کرد که موجب گسترش عدالت آموزشی نیز خواهد شد.»

معاون وزیر با بیان اینکه ۹۰ درصد مبتلایان که در منزل مانده اند درمان شده اند افزود: «شعار باید به خانه با مدرسه برگریدم و خانه را تبدیل به مدرسه کنیم را سرلوحه کار قرار خواهیم داد.»

حسینی با تاکید بر اینکه دانش‌آموزان استثنایی از دیگران دانش‌آموزان آسیب پذیرتر هستند افزود: «سیاست راهبری ستاد جلوگیری از تجمعات به‌ویژه در مدارس است و این امر در آموزش و پرورش استثنایی بدلیل ویژگی خاص دانش‌آموزان باید بیشتر رعایت شود.»

حسینی اشاره کرد: «نکته مهم این است که مدرسه از حیثیت وجود دانش‌آموز تعطیل است، اما از حیث برنامه‌های آموزشی پرورشی و توانبخشی تعطیل نیست و از روز‌های دیگر فعال‌تر است.»

معاون وزیر با اعلام اینکه دو پلتفرم آموزش در بستر مجازی توسط وزارت در دست تهیه است افزود: «مدیران و عوامل اجرایی مدارس باید تمامی عوامل را بکار برده و با استفاده از ظرفیت معلمان، والدین و فضای مجازی آموزش را استمرار بخشند.»

وی گفت: «در این میان نقش اولیا دانش‌آموزان با نیاز‌های ویژه، هم از جهت پیشگیری دانش‌آموزان از ابتلا به ویروس و هم ارائه آموزش‌های لازم به فرزندانشان ویژه است.»

حسینی افزود: «معلمان همیشه و در همه عرصه‌ها در خط مقدم بوده اند و اکنون نیز در خط مقدم ارائه آموزش‌های پیشگیری و آموزش‌های درسی از بستر فضای مجازی قرار دارند.»

حسینی با بیان اینکه دستورالعملی استان محور تدوین و به استان‌ها ارسال شده است افزود: «بر اساس این دستورالعمل ستاد مدیریت کرونا در سازمان آموزش و پرورش استثنایی تشکیل شده است و مشابه این ستاد باید در سطح ادارات نیز با برگزاری جلسات مرتبط روزانه تشکیل شود.»

وی افزود: «رصد روزانه فعالیت مدارس، گسترش آموزش‌های منزل محور و مجازی از وظایف این ستاد خواهد بود.»



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *