صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

آموزش و پرورش در روز‌های آلوده چه تمهیداتی دارد؟

۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۹:۰۲
کد خبر: ۵۷۶۵۷۴
معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش درباره ساز و کار در نظر گرفته شده برای حفظ تحرک دانش‌آموزان در روز‌های آلوده توضیح داد.

به گزارش گروه فضای مجازی ،مهرزاد حمیدی معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش درباره تمهیدات آموزش و پرورش برای احیای زنگ ورزش دانش‌آموزان به ویژه در روز‌های آلوده اظهار کرد: توجه به تحرک دانش‌آموزان دغدغه ۶ ساله‌ای است که با شعار «به مدرسه باز می‌گردیم» و «مدرسه محور کردن فعالیت‌ها» آن را مورد توجه قرار دادیم تا فعالیت حرکتی دانش‌آموزان ارتقا پیدا کند.

او ادامه داد: پروژه‌هایی برای افزایش فعالیت حرکتی دانش‌آموزان در نظر گرفتیم که از جمله آن می‌توان به المپیاد‌های ورزشی، افزایش ساعت درس تربیت بدنی در دوره متوسطه دوم، حیاط پویا و برنامه‌های دیگر از این دست اشاره کرد.

حمیدی با اشاره به اینکه تشکیل انجمن‌های ورزشی درون مدرسه‌ای از دیگر فعالیت‌های در نظر گرفته شده طی سال جاری است، گفت: این طرح سال گذشته به طور پایلوت بود و امسال آن را به طور سراسری برگزار کردیم تا به افزایش فعالیت‌های دانش‌آموزان کمک کنیم.

انجام حرکات ایست‌ورزی در ساعت تربیت‌بدنی

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: عوامل بازدارنده‌ای همچون آلودگی هوا در کلانشهر‌ها مانع از اجرای کامل طرح‌های در نظر گرفته شده می‌شود در نتیجه امکان فعالیت حرکتی از دانش‌آموز سلب می‌شود که وقفه‌ای در فعالیت‌های حرکتی دانش‌آموز ایجاد می‌شود.

او افزود: برای به حداقل رسیدن این آثار منفی در ساعت درس تربیت بدنی تأکید داریم تا معلمان تربیت بدنی حرکات ایست ورزی و انقباضات ایزومتریک را با دانش‌آموزان تمرین کنند و تلاش دارند تا زنگ تربیت بدنی در اوقات آلودگی هوا غنی باشد.

حمیدی با بیان اینکه برخی از معلمان تربیت بدنی هم در چنین شرایطی دانش ورزشی دانش‌آموزان را مورد توجه قرار می‌دهند، گفت: دانش داوری و مقررات مربوط به ورزش‌های مختلف از جمله فعالیت‌هایی است که در دانش آموزان تقویت می‌شود در واقع معلم ما سعی می‌کند تا آموزش‌های لازم را در مواقعی که فعالیت‌های حرکتی به علت شرایط آب و هوایی از دانش‌آموزان سلب می‌شود، دنبال کند هرچند در فضای سربسته آموزش‌های مکمل فعالیت‌های حرکتی مورد توجه قرار می‌گیرد تا حد ممکن مشکل کاهش تحرک برطرف شود.


برچسب ها: آلودگی هوا

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *