رونمایی از بازی «مبارزه در خلیج عدن ۲» با حضور امیر پوردستان
امیر تقیخانی معاون فرهنگی و روابط عمومی ارتش در این باره گفت: امروز بازیهای رایانهای و موبایلی مجموع گستردهای از افراد از هر طیف، سن، جنس و شغلی را در بر میگیرد و نسبت میزان استفاده از آن بیشتر از تلویزیون و سینما شده و به یکی از ایزارهای تبلیغ و در واقع رسانهای اثر گذار تبدیل شده است.
وی همچنین گفت: پیشرفت فناوری و ارائه محتوا تحت بستر نت و وب روی تلفن همراه و تبلت و سادگی استفاده و دسترس پذیری آن، موجب افزایش چشمگیر ضریب استفاده و البته نفوذ آن شده است؛ لذا پتانسیل و ظرفیت بالایی در این زمینه برای تبلیغ و تحت تأثیر قرار دادن مخاطب به وجود آمده است.
معاون فرهنگی و روابط عمومی ارتش در ادامه افزود: مبارزه در خلیج عدن یک بازی رایانهای ایرانی در سبک تیراندازی اول شخص و اولین بازی رایانهای ارتش جمهوری اسلامی ایران محسوب میشد که پس از پشت سر گذاشتن مراحل ایده پردازی، طراحی و تولید، توسط مدیریت امور هنری ارتش و تیم سازنده (موسسه رسانه پرداز آمیتیس) که نزدیک به دو سال به طول انجامید، در تاریخ یکشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۱ در سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با حضور ریاست وقت سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و نیز فرمانده نیروی دریایی ارتش، رونمایی شد.
امیر تقی خانی عنوان کرد: سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با توجه به استقبال خوب مخاطبین از این بازی رایانهای با همفکری تیم سازنده از نیمه دوم سال ۱۳۹۵، به دنبال ارائه نسخه جدیدی از بازی مبارزه در خلیج عدن بود که ادامه روایت داستان نسخه قبل باشد.
وی افزود: در نسخه جدید؛ این بازی تحت پلتفرم اندروید، قابلیت نصب بر روی گوشیهای هوشمند و تبلت را دارد و ان شاءلله موفقیت نسخه قبلی خود را که قابلیت نصب روی رایانه را داشت، بدست خواهد آورد.
سرتیپ دوم تقی خانی در پایان اهداف سازمان عقیدتی سیاسی ارتش از توجه ویژه به رسانههای نو و جدید را، ایجاد حس اقتدار و امنیت در جامعه، نمایش سختیها و مرارتهای ارتش در دفاع از منافع ملی و مبارزه با تهدیدهای نرم دشمنان برشمرد و گفت: پر کردن اوقات فراغت خانوادههای کارکنان ارتش با محصولات مبتنی بر ارزشهای اسلامی - ایرانی یکی از اولویتهای سازمان عقیدتی سیاسی ارتش به عنوان متولی امور فرهنگی در ارتش میباشد.
اهمیت فضای مجازی و به ویژه بازیهای رایانهای و موبایلی موجب شده معاونت فرهنگی و روابط عمومی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و ادارات تابعه، تولید اینگونه بازیها را مورد تاکید قرار دهد و تولید بازیهایی نظیر «شکارچی» و «صاعقه» در مرکز تولید بازیهای رایانهای نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و نیز پیش تولید بازی «نوهد» مربوط به تکاوران نیروی زمینی و بازی موبایلی «قطار ابدی» که به زودی رونمایی خواهد شد، در همین راستا است.