صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

تقلب در عرضه آبلیموها/ "چاشنی" جایگزین عنوان برخی آبلیموها می شود

۲۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۳:۳۸
کد خبر: ۲۳۱۸۱۷
مدیرکل آزمایش های مرجع سازمان غذا و دارو گفت: آبلیموهای عرضه شده در بازار صد در طبیعی نیستند و استفاده از عنوان "صد در صد طبیعی" بر روی شیشه های آنها نوعی تقلب محسوب می شود.
به گزارش خبرنگار گروه جامعه ، حسین رستگار در یک برنامه زنده تلویزیونی با اظهار این مطلب که در تلاش هستیم تا ضوابطی را تدوین کنیم که بر اساس آن، آبلیموهای طبیعی و غیر طبیعی عرضه شده از یکدیگر تفکیک شوند،اظهار داشت:در حال حاضر شاهد نصب برچسب هایی تحت عنوان " آبلیمو صد در صد طبیعی" به روی تمام آبلیموهای عرضه شده در بازار هستیم و این در شرایطی است که افزودنی های زیادی به بسیاری از آبلیموها اضافه می شود.

مدیرکل آزمایش های مرجع سازمان غذا و دارو با بیان اینکه " قراردادن برچسب صد در صد طبیعی به روی آبلیموها به نوعی تقلب محسوب می شود" اظهارکرد: با توجه به اینکه تمام آبلیموهای عرضه شده طبیعی نیستند، نصب برچسب صد در صد طبیعی به روی شیشه آبلیموها نوعی تقلب به حساب می آید.

رستگار از همکاری سازمان استاندارد با سازمان غذا و دارو به منظور تفکیک نوع آبلیموهای عرضه شده در بازار خبر داد و اظهارکرد: سازمان غذا و دارو به همراه سازمان استاندارد در پی تدوین شرایط تفکیک آبلیموهای عرضه شده در بازار است.

وی انتخاب عنوان "چاشنی" برای آبلیموهایی که میزان افزودنی های آنها زیاد است را یک احتمال دانست و تصریح کرد: این احتمال وجود دارد که به جای استفاده از عنوان آبلیمو به روی شیشه هایی که میزان افزودنی در آنها زیاد است، از عنوان چاشنی استفاده شود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *