آلمانها چه خوابی برای جادههای ایران دیدهاند؟
امروز نیز هیات متشکل از اعضای هیئت مدیره شرکت خودروساز فولکس واگن مهمان وزیر راه و شهرسازی بودند که در این میان مقرر شد این شرکت با ایران همکاریهایی در زمینه خرید حدود 65 هزار دستگاه کامیون کانتینربر و یا تولید این تعداد دستگاه کامیون به واسطه وجود دو خودروساز بزرگ در کشور و تعداد زیادی کارخانه تولید قطعات خودرو داشته باشد.
در ادامه مهمترین بخشهای گفتگوی وزیر راه و شهرسازی با عضو هیات مدیره فولکسواگن آمده است:
هربرت دیس مدیر اجرایی فولکسواگن
*: منطقه آزاد شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) میتواند به عنوان مرکز صادرات محصولات تولیدی کارخانجات فولکس واگن از مبدأ ایران به کشورهای همسایه و منطقه خاورمیانه باشد.
* ما آمادگی داریم تا با هر شرکت خودروساز دولتی یا خصوصی ایران همکاری کامل داشته باشیم. انتقال فناوری تولید خودروهای فولکس واگن به ایران به صورت ساخت کارخانجات مستقل نیز ایده خوبی است که در صورت امضای تفاهمنامههای لازم، این شرکت آمادگی دارد تا به سرعت آن را اجرایی کند.
عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی
*فولکس واگن میتواند با انتقال دانش و پلتفرم مخصوص ساخت چند نوع خودروی پر تقاضای به ایران، آنها را در ایران تولید کند.
* از تولید و ساخت خودروهای آلمانی فولکس واگن در خاک کشورمان استقبال
میکنیم. فولکس واگن میتواند با انتقال دانش و پلتفرم مخصوص ساخت چند نوع
خودروی پر تقاضای به ایران، آنها را در ایران تولید کند.
*پیشنهاد منطقه آزاد شهر فرودگاهی امام به مرکز پشتیبانی و لجستیک شرکت فولکس واگن
* فولکس واگن رقبای زیادی در آلمان و اروپا برای حضور در بازار خودروی
ایران دارد. در حال حاضر سه نوع خودروی مسافری سبک، مسافری سنگین و باری
سنگین در کشور نیاز است.
* فولکس واگن میتواند با ایجاد نمایندگی مرکزی در تهران به تأمین نیازهای
خوردویی ایران بپردازد. همچنین منطقه آزاد شهر فرودگاهی امام خمینی (ره)
نیز میتواند به عنوان مرکز پشتیبانی و لجستیک شرکت فولکس واگن انتخاب شود.
* فعالیت اقتصادی در این منطقه آزاد کاملا به سود فولکس واگن است چرا که
واردات و صادرات کالا از طریق فرودگاه امام (ره) به دلیل تبدیل شدن به
منطقه آزاد، معاف از مالیات است.
*نیاز خودروهایی همچون خودروهای مسافری سبک و سنگین درونشهری از قبیل
تاکسی، مینیبوس و اتوبوس در شهرهای ایران حدود ۱۰۰ هزار خودروی سبک و
سنگین مسافری است که شامل ۳۹ هزار اتوبوس، ۳۸ هزار مینیبوس و ۲۳ هزار
تاکسی است.
*نیاز صنعت حمل و نقل جادهای ایران به خرید بیش از ۶۵ هزار کامیون نو است.
در حال حاضر همین مقدار از انواع کامیونهای فرسوده در ایران وجود دارد که
باید با کامیونهای نو جایگزین شوند و ما امیدواریم فولکس واگن به خوبی در
این زمینه با وزارت راه و شهرسازی همکاری کند.
*فولکس واگن میتواند با تکرار تجربه و سابقه شرکت اسکانیا در ایران که با
ایجاد کارخانه تولید انواع خودروهای مسافری سنگین جادهای و درونشهری، همه
خودروهای مسافری فرسوده را نوسازی کرد، به تأمین نیاز ایران به ۶۵ هزار
کامیونهای کانتینربر و عمومی بپردازد.
* حضور فولکس واگن در ایران میتواند به افزایش صادرات محصولات این شرکت به
پاکستان، افغانستان، آسیای میانه، عراق و جنوب خلیج فارس منجر شود. ما
چهار منطقه آزاد در مرزهای خود با پاکستان، آسیای میانه، عراق و آذربایجان
داریم که فولکس واگن میتواند شعب کارخانجات تولیدی خودروهای خود را در
آنجا بنا کند.
* در ایران شرکتهای لیزینگی قویای داریم که همکاریهای خوبی با بانکها
دارند و فولکس واگن میتواند با همکاری با این شرکتها، شرایط فروش کامیون و
اتوبوس را تسهیل کند. همچنین شرکتهای لیزینگی آلمانی هم از گزینههای
مناسب همکاری با فولکس واگن محسوب میشوند.
* دو خودروساز اصلی ایران با شرکتهای اروپایی، کرهای و ژاپنی همکاریهای
خوبی دارد و فولکس واگن هم میتواند به دو صورت همکاری با این شرکتها و
همچنین به صورت خودروساز مستقل سوم در ایران کار کند.
دیدار آخوندی با آلمانها به جلسه امروز خلاصه نمیشود چرا که پیش از این نیز صدر اعظم آلمان نیز به دیدار آخوندی رفته بود و به نظر میرسد ایران و به ویژه
وزارت راه و شهرسازی منتظر مسافران دیگری از دیار جرمنها باشد.
چرا که در این دیدار آخوندی با اشاره به نقش سازنده آلمان در دنیا تأکید
کرد که ایران و آلمان باید علاوه بر توسعه فعالیتها و پروژههای عمرانی،
به توسعه مناسبات تجاری نیز بپردازند. به همین دلیل وزارت راه و شهرسازی
ایران در پی آن است تا شرکتهای بزرگ حمل و نقل بین المللی از جمله
شرکتهای آلمانی در ایران فعال شوند.
/انتهای پیام/
:
انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانههای داخلی و خارجی لزوماً به
معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانهای
منتشر میشود.