زیاده خواهی رسول ملاقلی پور باعث خلق فیلمهای درخشان دفاع مقدسی شد
: مسئول جلوه های ویژه "افق" گفت: رسول ملاقلی پور در کارش همیشه کمال گرا و زیاده خواه بود. زیاده خواه به این معنی که از همه عوامل انتظار داشت تا با کار زیاد بهترین کیفیت را بروز بدهند و این نگاهش باعث شد که فیلم های ماندگاری در حوزه سینمای دفاع مقدس به یادگار بگذارد.
به گزارش رضا رستگار طراح جلوه های ویژه سینما در گفتگو با ر باره اهمیت و جایگاه طراحی و اجرای جلوه های ویژه در فیلم های دفاع مقدسی گف : یکی از مختصات اصلی سینمای دفاع مقدس جلوه های ویژه است و سوای ظاهر خشن و شلوغ جلوه های ویژه، یک حس زیبا شناسانه هم در آن وجود دارد و یک کار صرفا تکنیکال نیست.
طراح جلوه های ویژه آثاری نظیر "عملیت کرکوک"، "انفجار در اتاق عمل" و "از کرخه تا راین"با تاکید بر این اینکه همیشه این دغددغه را دارد که بهترین کارش را در فیلم های دفاع مقدسی انجام بدهد تصریح کرد: با فیلم های دفاع مقدسی ارتباط دلی و عاطفی برقرار میکنم و همیشه تا آخرین حد توانم سعی می کنم بهترین و مناسب ترین طراحی جلوه های ویژه را در این فیلم ها انجام بدهم.
رسول کمال گرا بود
رستگار که مدیریت جلوه های ویژه "هیوا"، "نسل سوخته" و "افق" رسول ملاقلی پور را برعهده داشته درباره ویژگی های مهم همکاری با رسول ملاقلی پور در فیلم های دفاع مقدسی گفت: رسول ملاقلی پور در کارش همیشه کمال گرا و زیاد خواه بود. زیاده خواه به این معنی که از همه عوامل انتظار داشت تا با کار زیاد بهترین کیفیت را بروز بدهند و این نگاهش باعث شد که فیلم های ماندگاری در حوزه سینمای دفاع مقدس به یادگار بگذارد.
وی ادامه داد: یادم می آید در فیلم " افق" از من خواست بر روی دم هلی کوپتر تله های انفجاری تعبیه کنم که خیلی کار نوآورانه و جسارت آمیزی بود و البته که ما هم با سختی این کار را انجام دادیم.
رستگار در پایان خاطرنشان ساخت: صحنه های درگیری و انفجار فیلم های رسول همیشه جذاب و پرمخاطب بود و اینها ناشی از زمانی بود که برای همکاری با تیم جلوه های ویژه می گذاشت.