آماده سازی 250 چادر برای خدمات دهی به 30 هزار زائر در کربلا/ ایجاد درمانگاه سیار با 80 تخت بستری در عراق

10:44 - 23 آبان 1394
کد خبر: ۹۸۱۵۳
دسته بندی: جامعه ، عمومی
خبرگزاری میزان-عبدالهی از آماده سازی ٢٥٠ چادر برای خدمات دهی به ٣٠هزار زائر در شهر كربلا خبر داد.
آماده سازی 250 چادر براي خدمات دهی به 30 هزار زائر در کربلا/ 800 نفر برای نظافت به كربلا اعزام شدند
به گزارش خبرنگار اجتماعي ميزان، نشست برگزاری مراسم اربعين حسينی با حضور عبدالهی، معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران و عضو ستاد مرکزی اربعين حسینی صبح امروز در ساختمان مرکزی شهرداري برگزار شد.

عضو ستاد مرکزی اربعين حسینی در سخناني اظهار كرد: آماده سازی ٢٥٠ چادر براي خدمات دهي به ٣٠هزار زائر در شهر كربلا صورت می‌گیرد.

معاون شهردار تهران با بیان اینکه 20 روز تا اربعین باقی است، گفت: اما از دو روز پیش راهپیمایی از شهر بصره در جنوب عراق آغاز شده است.

به گفته عبداللهی امسال اقدامات صورت گرفته در مرز چزابه توسط شهرداری منطقه 4 در مرز مهران توسط شهرداری منطقه 5 و در مرز شلمچه توسط شهرداری منطقه 6 انجام می‌شود.

وی به موضوع نظافت در مسیرها اشاره کرد و گفت: بحث نظافت بر عهده شهرداری است و همچنین سرویس‌های بهداشتی در مسیر ایجاد کرده‌ایم.

معاون شهردار تهران درباره جمع‌آوری زباله در اربعین گفت: در بعضی از روزها حدود 10 هزار تن زباله ایجاد می‌شود که باید از شهر خارج کنیم که در این زمینه ماشین‌الات لازم را ارسال کرده‌ایم.

عبدالهی مطرح كرد: با همكاري سازمان هلال احمر و وزارت بهداشت، ١٥٠پزشك و پرستار در سه مرز شهر نجف، مسير نجف به كربلا و همچنين در شهر كربلا در خاك عراق مستقر میشوند.

وی به موضوع نظافت در مسیرها ا شاره کرد و گفت: بحث نظافت بر عهده شهرداری است و همچنین سرویس‌های بهداشتی در مسیر ایجاد کرده‌ایم.

وی به موضوع بیمه زائران کربلا اشاره کرد و گفت: برای بیمه زائران در ستاد مرکزی موضوعاتی مطرح شد و اگر هم قرار باشد این کار صورت گیرد باید توسط سازمان حج و زیارت و یا دستگاه‌های ذی‌ربط انجام شود اما شهرداری تمام نیروهای خود را بیمه می‌کند.

به گفته عبداللهی هیچ پولی از زائران دریافت نمی‌شود. اما ستاد مرکزی در این زمینه تصمیم‌گیری‌های لازم را انجام می‌دهد اما شهرداری و سپاه، بنایی بر دریافت پول ندارند.

وی درمورد هزینه‌های صرف شده برای اربعین گفت: بر اساس مصوبه شورا 5 میلیارد تومان هزینه در نظر گرفتند اما هزینه را در پایان مراسم اعلام می‌کنیم.

معاون شهردار تهران به مشکلاتی که سال گذشته در مسیر برای زائران ایجاد شده بود گفت:‌ امسال پیش‌بینی‌های لازم صورت گرفته تا برخی افراد پول اضافی دریافت نکنند.

وی ادامه داد: تاكنون 800 نفر براي خدمات دهي و نظافت به كربلا اعزام شدند.

معاون شهردار تهران از اعزام 800 دستگاه اتوبوس به عراق خبر داد و گفت: شاید تعداد این اتوبوسها به مرز هزار هم برسد

وی همچنین از ایجاد درمانگاه سیار با 80 تخت بستری در عراق خبر داد.

عبدالهي بيان كرد: پيش بيني شده است كه ستادي به عنوان راهنماي زائر و يا ستاد گمشده گان، با تعداد ٥٠٠ پرسنل با كمك شهرداري كرج و شهر شيراز در ٤٠كيوسک همراه با نرم افزار، برای راهنمايی زائران صورت گيرد.

عبداللهی در پایان از برگزاری مراسم پیاده‌روی از میدان امام حسین(ع) تا شاه‌عبدالعظیم توسط معاونت اجتماعی شهرداری تهران در اربعین خبر داد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *