برخورد جدی با تصرفات غیرقانونی/ توجه بيشتر مديران به تغييركاربری‌های غير مجاز

0:00 - 22 آبان 1394
کد خبر: ۹۷۶۶۸
دسته بندی: حقوق و قضا ، عمومی
خبرگزاری میزان- سیاوش پور بر برخورد جدي با تصرفات غيرقانوني در سطح استان گیلان تاکید کرد و گفت: چنانچه سازماني به ساخت و سازهاي بدون مجوز و غير قانوني خدمات رساني کند، بايد مورد بازخواست قرار گيرد.
به گزارش به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی دادگستری کل استان گیلان ، رئیس کل دادگستری استان گیلان در شوراي حفظ حقوق بيت المال با تاكيد لزوم برخوردجدي با تصرفات غيرقانوني در سطح استان تصريح كرد: چنانچه سازماني به ساخت و سازهاي بدون مجوز و غير قانوني خدمات رساني نمايد بايد مورد بازخواست قرار بگيرد.

وي با اشاره به اينكه اراضي ملي سرمايه استان است و جايگزيني هم ندارد خاطر نشان كرد: مسئولين نبايد صبر كنند تا بنايي به صورت غيرمجاز ساخته شود و بعد براي تخريب آن اقدام كنند بلكه بايد  از همان ابتداي شروع به كار مانع احداث چنين ساخت و سازهايي گردند.

اين مقام ارشد قضايي با توصيه بر عملياتي شدن مصوبات شوراي حفظ حقوق بيت المال اظهار کرد: صدا و سيما نيز بايد در اطلاع رساني تصرفات و تعرضات غيرقانوني به اراضي ملي درجهت تنوير افكار عمومي تلاش بشتري نمايد تا در آينده به سمتي حركت كنيم تا عموم جامعه حافظ زمين‌ها و منابع طبيعي و سواحل و جنگلها باشند و اجازه تخطي به هيچ فرد يا نهادي را ندهند.

احمد سياوش پور در پايان ضمن تاكيد مجدد بر صيانت از اراضي ملي خواستار توجه بيشتر مديران دستگاه‌هاي متولي به عواملی ساخت و سازهاي غيرمجاز، تغييركاربري هاي غير مجاز، مجوزهاي غير قانوني ، كمك رساني و خدمات دهي دستگاه هاي دولتي به ساخت و سازهاي غيرقانوني در سطح استان شد.

رئيس كل دادگستري استان در ادامه تمامي نهادها و دستگاه هاي ذيربط را مامور كرد تا گزارشات خود را در اين زمينه ارائه داده و نهايت همكاري و همراهي  را با يكديگر داشته باشند.

در ادامه جلسه دكتر آقايي معاون پيشگيري از جرم دادگستري استان مطالبي  را پيرامون برخي مشكلات و معضلات استان عنوان كرد و سپس مسئولين و مديران حاضردر جلسه به ارائه ديدگاها و گزارشات خود پرداختند .




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *