استفاده بهینه از توانمندی‌های بالقوه مناطق جنوب در جذب سرمایه گذاری

1:15 - 19 آبان 1394
کد خبر: ۹۶۵۷۸
دسته بندی: حقوق و قضا ، عمومی
خبرگزاری میزان- القاصی براستفاده بهینه از توانمندی‌های بالقوه در امر جذب سرمایه گذاری در بخش‌های اقتصادی تاکید کرد و گفت: جنوب استان فارس به لحاظ ظرفیت‌ها و مؤلفه‌های فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی غنی است.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی میزان به نقل از روابط عمومی دادگستری استان فارس، رئیس کل دادگستری استان فارس  در دومین روز از سفر خود به جنوب استان فارس با حضور در شورای اداری شهرستان‌های لامرد و مهر، جنوب استان فارس را به لحاظ ظرفیت ها و مؤلفه های فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی غنی خواند و بر استفاده بهینه از توانمندی های بالقوه ویژه این مناطق به خصوص در امر جذب سرمایه‌گذار در بخش های اقتصادی تأکید کرد.

وی در جمع مدیران و مسئولان ادارات و نهادهای شهرستان‌های مهر و لامرد به لزوم ایجاد وفاق و همدلی بین اجزاء، نهادها و ادارات و برقراری تعامل دوسویه و منطقی که مورد تأکید مقام معظم رهبری می باشد‎‎ اشاره کرد و افزود: اهمیت ایجاد فضای همدلی و همزبانی تا بدان جاست که مقام معظم رهبری امسال را سال دولت و ملت، همدلی و همزبانی نامگذاری فرمودند و وظیفه همه ما عمل به این منویات حکیمانه است.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان فارس، یکی از راه های اجرایی ساختن منویات رهبر معظم انقلاب را ایجاد فضای تعامل در راستای رفع مشکلات بیکاری و اقتصادی خواند و خاطر نشان کرد: توسعه و آبادانی شهرها نیازمند امنیت و آرامش است و امنیت نه تنها در چارچوب انتظامی بلکه در فضای کسب و کار و همچنین امنیت اجتماعی  و اقتصادی و اعمال مدیریت در راستای جذب سرمایه‌گذار نیز مدنظر است.

وی توجه به خدمت رسانی به مردم فارغ از گرایشات سیاسی را مورد تأکید قرار داد و یادآور شد: اگر درک صحیحی از دوران خدمت خود داشته باشیم همه تلاش خود را معطوف به خدمتگزاری دلسوزانه و حفظ این امانت خواهیم کرد.

رئیس شورای قضایی استان فارس با اشاره به در پیش بودن انتخابات، برگزاری انتخابات را نماد بارز بروز و ظهور مردم سالاری دینی در نظام جمهوری اسلامی خواند و افزود: در آستانه انتخابات دشمن به مانند دوره های گذشته همه هدف خود را معطوف به مخدوش ساختن اعتماد مردم ساخته است که باید مردم و مسئولان با افزایش بصیرت خویش نسبت به این حیله دشمنان هوشیار تر و آگاه تر باشند.

القاصی گام برداشتن در مسیر عمل به موازین شرعی و قانونی را مهمترین وظیفه مردم و مسئولان و همه فعالان عرصه انتخابات دانست و تأکید کرد: تا زمانی که بر محور قانون عمل کنیم هیچ گونه اختلافی ایجاد نخواهد شد، اما متأسفانه زمانی این روند با خلاء مواجه خواهد شد که افرادی زیاده خواه با اقدامات فرا قانونی و یا دور زدن قانون اقدام به تخریب چهره ها و زیر سؤال بردن دستگاه های متولی امر انتخابات می کنند.

رئیس کل دادگستری استان فارس با اشاره به اینکه عملکرد همه مسئولین بخصوص در شهرهای استان بیش از سایرین زیر ذره بین و نظارت مردمی است افزود: اگر مسئولین از وظایف خود عدول نمایند پیش از هر چیز در پیشگاه مردم آن منطقه بازتاب منفی خواهد داشت.

القاصی تاکید کرد: به دور از اهداف سیاسی و جناحی ضمن صحت عملکرد خود تلاش کنیم از این آزمون سربلند خارج شویم.

این مقام مسئول قضایی در ادامه بر لزوم تشکیل ستادهای پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی در حوزه‌های قضایی سراسر استان تاکید کرد و گفت: در مرکز استان نیز این ستاد با محوریت دادگستری استان تشکیل شده است و کلیه فعالیت های انتخاباتی در شهرستان ها را بررسی کرده و در راستای پیشگیری از بروز آسیب ها و تهدیدات برنامه های ویژه ای در دستور کار قرار گرفته است.

القاصی با اشاره به اینکه این ستاد در راستای اجرای قانون انتخابات و بخشنامه ریاست قوه قضائیه در کلیه حوزه‌های قضایی تشکیل شده است خاطر نشان ساخت: دستگاه قضایی فارغ از هر گونه جناح‌بندی سیاسی و با به کارگیری اقدامات پیشگیرانه موظف است مدیریت برگزاری انتخاباتی قانونمند و به دور از هر گونه شائبه را فراهم نماید تا در این بین اعتماد مردم که بزرگترین سرمایه نظام است حفظ و حراست گردد.

وی تصمیمات ستادهای پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی را دارای ضمانت اجرای قانونی خواند و افزود: هرکس با ایجاد تفرقه و دور زدن قانون و تخریب چهره ها، چه در فضای رسمی و قانونی و چه در فضای مجازی و غیررسمی، قصد سوء استفاده از اعتماد عمومی را داشته باشد برابر قانون با وی برخورد خواهد شد.

رئیس کل دادگستری استان فارس امنیت را مقوله ای برآمده از ظرفیت‌های مردمی عنوان کرد و افزود: امنیت متعلق به مردم است و تأمین و پایداری آن نیز با استفاده از ظرفیت‌های عمومی و برنامه‌ریزی در راستای توسعه امنیت، لازمه کار دستگاه قضایی و امنیتی است.

وی در ادامه استفاده از توانمندی های مردمی در حل و فصل مناقشات را مورد تاکید  قرار داد و خاطرنشان ساخت: حضور یک فرد صاحب نفوذ در میان مردم، در راستای صلح و سازش دادن دعاوی، می تواند ضمن جلوگیری از ایجاد پرونده در دستگاه قضایی از ریشه دار شدن اختلافات پیشگیری نماید که در این مقوله شهرستان های مهر و لامرد که همواره از مشارکت و حمایت ائمه جمعه برخوردار بوده اند در سطح استان پیشرو می باشند.

وی در ادامه با اشاره به فعال سازی ظرفیت‌های گردشگری در شهرستان های مهر و لامرد، افزود: ما در دستگاه قضایی از سرمایه گذاری‌های مشروع و قانونی حمایت می کنیم اما هرگز اجازه شکل گیری طرح های خارج از ضوابط که باعث تخریب و تصرف اراضی ملی و از بین رفتن انفال و حقوق بیت المال می شود را نخواهیم داد.

این مقام ارشد قضایی در جمع مسئولین در جنوب استان، رعایت چارچوب های قانونی توسط دستگاه ها را ضروری دانست و یادآور شد: آنچه باید مبنای کار قرار گیرد تفسیر صحیح و استنباط منطقی از قانون است و نه آنچه منفعت افراد و اشخاص خاص را تأمین کند.

وی با اشاره به ارتباط تنگاتنگ بحران آب در منطقه و وجود تعداد کثیر چاه‌های غیرمجاز، تصریح کرد: متأسفانه عمق برخی چاه‌ها در منطقه به بیش از 400 متر رسیده است که این امر نشان دهنده از بین رفتن منابع آب‌های زیرزمینی و تشدید کم آبی است و همه مسئولان باید در جایگاه خود به فکر حفظ منابع برای آیندگان باشند.

گفتنی است در پایان این مراسم رئیس کل دادگستری استان فارس از تلاش های انجام شده در حوزه‌های قضایی لامرد و مهر تقدیر کرد.






ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *