مبارزه جهانی با فساد اراده سیاسی تمام کشورها را می‌طلبد/ ایران مشارکت سازمان‌های مردم نهاد را در مبارزه با فساد ضروری می‌داند

19:33 - 11 آبان 1394
کد خبر: ۹۴۱۹۸
دسته بندی: حقوق و قضا ، عمومی
خبرگزاری میزان - حجت الاسلام پورمحمدی با بیان اینکه مبارزه جهانی با فساد اراده سیاسی تمامی کشورها را می‌طلبد گفت: ایران حضور و مشارکت‌ سازمان‌های مردم نهاد را در اقدامات ضد فساد لازم و ضروری می‌داند.
به گزارش گروه حقوقی ، حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری در ششمین اجلاس کشورهای عضو کنوانسیون مبارزه با فساد که در شهر سن‌پترزبورگ روسیه درحال برگزاری است طی سخنانی اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران حضور و مشارکت سازمان‌های مردم نهاد و غیر دولتی ملی را در اقدامات ضد فساد شامل نظارت و اقدامات پیشگیرانه مشروط بر اینکه موجب مداخله در امور داخلی کشور نشود، لازم و ضروری می‌داند.

وی با تاکید بر اینکه مبارزه جهانی با فساد نیاز به یک اراده سیاسی بسیار قوی در بین کلیه کشورها رامی‌طلبد افزود: این اراده سیاسی باید بین کشورهایی که مقصد دارایی‌های مسروقه هستند باید بیشتر باشد.

وزیر دادگستری خاطرنشان کرد: اراده سیاسی قوی این کشورها در بازگرداندن اموال تنها راه نشان دادن جدیت آنان در مبارزه با فساد و اجرای کامل و موفقیت کنوانسیون مبارزه با فساد است.

گفتنی است در ششمین اجلاس کشورهای عضو کنوانسیون مبارزه با فساد که در شهر سن‌پترزبورگ روسیه درحال برگزاری است حدود 170 هیأت عالی رتبه از کشورهای مختلف که عضو این کنوانسیون هستند حضور دارند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *