سرمایه انسانی کلید اصلی تحول در نظام آموزش و پرورش است

16:09 - 11 آبان 1394
کد خبر: ۹۴۱۳۲
دسته بندی: جامعه ، عمومی
خبرگزاری میزان- وزیر آموزش و پروش با بیان این مطلب که سرمایه انسانی کلید اصلی تحول در نظام است، گفت:معلمان باید اطلاعاتشان به روز شده و توانمند شوند.
سرمایه انسانی کلید اصلی تحول در نظام آموزش و پرورش استبه گزارش خبرنگار اجتماعی میزان، علی اصغر فانی در هفتمین نشست معاونان پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی، روسای گروه محتوا و تحقیق و پژوهش استان‌هابا بیان این مطلب که اگر بخواهیم از فرصتی که در اختیار داریم حداکثر استفاده را ببریم باید کیفیت را ارتقا دهیم، اظهار کرد: پیام سندتحول بنیادین نیز ارتقای کیفیت آموزش و پرورش است و نقش معاونت‌های پژوهشی استان ها در ارتقا کیفیت بسیار مهم است.

وی  با اشاره به این‌که زیرنظام‌های پژوهش و ارزیابی، نیروی انسانی، مدیریت و رهبری، برنامه درسی، منابع مالی و فضا و تجهیزات 6 زیرنظام سندتحول بنیادین هستند، گفت:معاونت های پژوهشی در استان ها با 4 زیرنظام از این 6 زیرنظام فعالیت می کنند. نیروی انسانی و بهسازی نیرو در حوزه کاری معاونت پژوهشی استان ها است.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه با بیان این مطلب که سرمایه انسانی کلید اصلی تحول در نظام آموزش و پرورش است، گفت:  معلمان باید اطلاعاتشان به روز شده و توانمند شوند.

فانی بااشاره به این‌که بیشترین فراوانی در سندتحول بنیادین زیرنظام مدیریت و رهبری است که در هر سازمانی برای ارتقای فعالیت‌ها این بحث موثر خواهد بود، گفت: در طرح تعالی مدیریت مدرسه و اجرای آن در 5هزار 900 مدرسه به تدریج آثار مثبتی در فرآیند تعلیم و تربیت می‌بینیم.

وی با اشاره به این مطلب که تمرکززدایی باعث رکود نیروی انسانی در بعد خلاقیت می‌شود، گفت: آموزش و پرورش متمرکز زمانی می‌تواند فعالیت کند که خلاقیت و نوآوری در نیروی انسانی رشد پیدا کند.

به گفته فانی، در بحث برنامه درسی تامین محتوا و اعتبارسنجی کتب درسی بسیار مهم است. لذا باید به سمتی برویم که محتوا از لحاظ تمرکز خارج شود و نقش معلمان از محتوای تولید شده ارزیابی پررنگ تر داشته باشد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *