10 راه برای آسان‌کردن زندگی

15:14 - 11 آبان 1394
کد خبر: ۹۴۰۹۵
خبرگزاری میزان - همه ما دوران‎های سختی را در زندگی‎مان تجربه کرده‎ایم؛ این دوران‌ها برای برخی سخت و برای برخی بسیار طاقت‌فرسا می‌گذرد. از دست دادن یک دوست، کار، خانه، سرمایه یا شأن و شخصیت‎مان می‌تواند ما را وارد فراز و نشیب‌هایی پر تنش کند...
به گزارش گروه فضای مجازی به نقل از امروزآنلاین - همه ما دوران‎های سختی را در زندگی‎مان تجربه کرده‎ایم؛ این دوران‌ها برای برخی سخت و برای برخی بسیار طاقت‌فرسا می‌گذرد.  از دست دادن یک دوست، کار، خانه، سرمایه یا شأن و شخصیت‎مان می‌تواند ما را وارد فراز و نشیب‌هایی پر تنش کند. اما به یاد داشتن اصول شاد زیستن و مثبت اندیشی می‌تواند در بهتر و سهل‌تر گذراندن دوران‌های سخت به کمک ما بیاید. اگر شما هم چنین روزهایی را می‌گذرانید این چند اصل را مرور کنید و به خاطر بسپارید.


1. با درد مثبت برخورد کنید

به طور حتم همه ما دوست داریم که زندگی‎ای به دور از ناراحتی و رنج داشته باشیم، اما این امکان‎پذیر نیست. فقط یک مسئله ممکن است؛ آن هم انتخاب شیوه کنار آمدن با دردمان است. افراد زیادی هستند که حتی با غم از دست دادن فرزندشان به روشی مثبت برخورد می‎کنند. یا کسانی که بیماری‎های ویرانگری دارند ولی با آن مبارزه می‎کنند. توجه داشته باشید وقتی دیگران می‎توانند این‎طور با رنج‎های‎شان کنار بیایند و مثبت باشند شما هم می‌توانید.


2. نقش افکار را دست کم نگیرید


بسیاری از موفقیت‎ها در تغییر نگرش و تلاش است که بدست می‌آید. این نشان می‎دهد که نقش افکار تا چه میزان در زندگی مهم است. برخی شرایط می‎توانند بسیار سخت باشد، اما شما هم باید به همان اندازه سخت باشید. به یاد داشته باشید: این تنها یک مشکل است نه بیش از آن و نگرش ذهنی مثبت می‌تواند مانند یک معجزه عمل کند و داروی شفابخشی باشد برای تمام مشکلات.


3. با ترسهایتان روبه رو شوید


 گاهی ترس‎های ساده ما شناخته شده نیستند. ما ترس آن را داریم که قادر به مقابله با اتفاق‎های پیش آمده در زندگی‎مان نباشیم. ما در موقعیت‎های ناآشنا می‎ترسیم اما تا زمانی‎که با آن ترس روبه‎رو نشویم، آن ترس همواره ما را بیشتر از خود اتفاق، تهدید می‎کند.


4.هر تجربه را پله ترقی بدانید

با هر تجربه ما رشد می‎یابیم. در زمان‎های سخت این نکته را فراموش می‎کنیم که بعد از هر شکست این ما هستیم که انتخاب می‎کنیم قربانی باشیم و در ناامیدی و افسردگی غوطه‎ور شویم یا نه.

تنها با نگرش و قدرت ذهنی مثبت می‎توانید به وضعیتی که در آن هستید کمک کنید.


5. مسئولیت‌هایتان را بپذیرید


سرزنش دیگران همیشه کار راحتی بوده است، اما شیوه‎ای عاقلانه نیست. برخی مواقع متأسفانه ما رفتارهای بد دیگران را هدف قرار می‎دهیم و فراموش می‎کنیم که ما نیز نقشی در احوال ایجاد شده داریم. یک رابطه بد یا سرمایه‎گذاری کاری بد و هرکاری که ما در انجامش دخیل هستیم، حوزه مسئولیت‎های ما در زندگی می‎شود. گول زدن خودمان به عنوان آن که مسئولیتی در قبال کارها نداریم راحت است اما گریز از عواقب آن نه.


6. روی زمان حال تمرکز کنید

برخی مردم هنوز در گذشته زندگی می‎کنند و برخی در آینده. آنها فکر می‎کنند وقتی کار مهمی پیدا کنند یا جفت مناسبشان را بیابند، شاد خواهند شد. اما تمام آن‎چه در حال حاضر دارید همین لحظه حال است. با آن چه کار می‎خواهید انجام دهید. تصمیم بگیرید شاد باشید. چرا که این حس تنها چیز ارزشمندی است که در زندگی داریم. در گذشته گیر نکنید. آینده را خیال‎پردازی نکنید. فقط روی زمان حال تمرکز کنید.


7. همیشه شکرگزار باشید

اگر سقفی بالای سرتان هست. غذایی برای خوردن دارید. هوایی را نفس می‎کشید؛ خوش‎شانس‎ترین فرد روی زمین هستید. همیشه شخصی هست که کوچک‎ترین داشته‎های شما را نیز نداشته باشد. هرلحظه که ناامیدی و ناراحتی در سختی‎ها شما را آزار می‎دهد به روی میزتان، به دست‎های‎تان، داخل یخچال، آسمان و به هر جایی که در آن هستید نگاه کنید و نعمت‎هایی که به شما تعلق گرفته است را سپاس بگویید.


8. اتفاقات خوب یک شبه نمی‎افتد


شما نیز مانند هر فردی که می‎بینید از شهرت و اعتباری برخوردار است، می‎توانید یک روز به رویاهایتان برسید، فقط زمان می‎برد. هر هدفی که در زندگی دارید نیاز به زمان دارد. برای آن‎که موفق شوید باید سفری را آغاز کنید که در زمان مناسب شما را به مقصد برساند. صبر، تداوم، تلاش و پشتکار هستند که نتیجه می‎دهند.


9. به خودتان متکی باشید

شما نیاز دارید تا به خودتان متکی باشید. اگر از آن دست افرادی هستید که نیاز به تایید دیگران برای انجام دادن یا انجام ندادن کارهای‎تان دارید بهتر است تجدیدنظر کنید تا قدرت را در دست بگیرید. به عشق خودتان، صلح و آرامش درونی‎تان افتخار کنید. افکارتان را از منفی به مثبت تغییر دهید. به خودتان متکی باشید؛این بزرگ‎ترین راز زندگی شاد است. بگویید که: من خودم را دوست دارم. من عاشق خودم هستم.


10. تنها نیستید


شاید در زندگی‌تان مسائلی خیلی شخصی در جریان است  یا حتی خانواده و دوست و نزدیکان خاصی ندارید. اما این دلیل نمی‎شود که احساس تنهایی کنید. گروه‎های مختلف درمانی، مشاوره، باشگاه‌های ورزشی و اماکنی عمومی دیگری برای کمک گرفتن و رفع تنهایی وجود دارند. همیشه کسی هست که مشتاقانه به شما یاری دهد. زمان‎های سخت زندگی جالب و سرگرم‎کننده نیستند اما به شما اجازه می دهند تا به اعماق زندگی بروید و فرصتی باشد برای خودشناسی بیشترتان.

ترجمه: پرستو کریم‎زاده

/انتهای پیام/
: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *