آغاز بکار شعب ویژه بررسی جرایم انتخاباتی

15:20 - 06 آبان 1394
کد خبر: ۹۲۳۹۶
دسته بندی: حقوق و قضا ، عمومی
خبرگزاری میزان- سیاوش پور از آغاز بكار شعب ويژه بررسي جرائم انتخاباتي در دادگستري استان گیلان خبر داد و تاكيد كرد: پرونده هاي قضايي در مباحثي مانند جرائم انتخاباتي بايد به خوبي مديريت شده و با دقت و تامل مورد بررسي قرار گيرند.
به گزارش به نقل از روابط عمومی دادگستری استان گیلان، احمد سياوش پور رئيس كل دادگستري استان گيلان در سومین نشست ستاد پیشگیری از جرائم انتخاباتی استان  انتخابات را از مهم ترين شئون جامعه دانست و خاطر نشان كرد: مردم  در انتخابات سهيم بوده و نقش بسزايي در آن دارند.

وي با اشاره به اينكه انتخابات از نشانه‌هاي دموكراسي و مردم سالاري در جامعه است تصريح كرد: انتخابات در مسير توسعه كشور تاثيرگذار باشد.

اين مقام ارشد قضايي يكي از افتخارات جمهوري اسلامي ايران را مردم سالاري  عنوان و بیان کرد: شركت در انتخابات يكي از مهمترين حقوق  مردم  در تعيين سرنوشت خود و سرنوشت سياسي و اجتماعي جامعه است.

احمد سياوش پور با بيان اينكه هر انتخاباتي مستلزم صرف هزينه‌هاي مادي و معنوي براي كشور است افزود: تجميع دوانتخابات مجلس شوراي اسلامي و مجلس خبرگان تصميم درستي بوده و علاوه بر اين هزينه‌هاي بيت المال را  نيز كاهش خواهد داد.

وي  امنيت استان گيلان رادر حد مطلوبي اعلام و اظهارکرد: تنش‌هاي سياسي در استان گيلان نسبت به ساير استانها كمتر بوده و آرامش نسبي در سطح شهرهاي گيلان حاكم است.

رئيس كل دادگستري استان در ادامه طرح مشكلات جامعه در فضاي مجازي را بيشتر از نمود واقعي آن در جامعه عنوان كرد و از مسئولين خواست تا بر فضاي مجازي نظارت بيشتر داشته باشند.

رئيس شوراي قضايي استان با اشاره  به استفاده از ظرفيت صدا و سيما براي تبليغات انتخاباتي تصريح كرد: بايد رعايت اصل عدالت در چنين برنامه هايي مورد توجه قرار بگيرد.

وي از شروع بكار شعب ويژه بررسي جرائم انتخاباتي در دادگستري خبر داد و تاكيد كرد: پرونده هاي قضايي در مباحثي مانند جرائم انتخاباتي بايد به خوبي مديريت شده  و با دقت و تامل مورد بررسي قرار بگيرند هرچند كه سعي مي شود زمان رسيدگي به آن به حداقل برسد.

در ادامه احمدپور معاون سياسي و امنيتي استانداري گيلان نيز با بيان اينكه انتخابات هيچ گاه به عنوان هدف نظام مطرح نبوده است تصريح كرد: انتخابات يكي از مهمترين راهكارهاي رسيدن به اهداف جمهوري اسلامي ايران است.

احمدپور اضافه كرد: انتخابات مي تواند به ابزار قدرتي تبديل شود كه مشكلات سياسي را حل كرده و باعث تقويت ايران در دنيا شود و اين منوط به اجراي دقيق و درست انتخابات است.
وي همچنين اجراي ناصحيح انتخابات را عامل به وجود آمدن شكاف در جامعه عنوان و تاکید کرد: مسئولان بايد تمام توان خود را در برگزاري انتخاباتي آرام و سالم به كار گيرند.





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *