برنامه‌های عملیاتی سند راهبردی صنعت تدوین می‌شود

23:10 - 05 آبان 1394
کد خبر: ۹۲۰۴۹
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
خبرگزاری میزان - معاون طرح و برنامه وزارت صنعت،‌ معدن و تجارت با اشاره به اینکه موضوعات سند برنامه راهبردی صنعت،‌ معدن و تجارت بیشتر به بخش ‏های کلان پرداخته است گفت: به منظور اجرایی شدن سیاست‏ های تعیین شده برای تحقق اهداف، برنامه‏ های عملیاتی مرتبط با هر بخش نیز تدوین خواهد شد.
به گزارش ، حسین ابویی مهریزی اظهار کرد: در فرآیند برنامه ریزی سند برنامه راهبردی تدوین شده، به اسناد فرادستی از جمله قانون اساسی، سند چشم ‏انداز، سیاست‏ های کلی اصل 44 و ... در قالب مکانیزم ها اشاره شده است.

وی‌ استفاده از ظرفیت و حضور پررنگ بخش خصوصی در تهیه سند را مورد تاکید قرار داد و افزود: در مراحل تدوین سند با تعامل و برگزاری جلسات متعدد با بخش خصوصی از توانمندی‏ ها و نظرات آنان در قالب شورای مشورتی، انجمن‏ها و تشکل‏ها استفاده شد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص نقش بخش خصوصی و تعاونی در اقتصاد اضافه کرد: یکی از اهداف کلی این سند افزایش سهم و نقش بخش خصوصی در فعالیت‏ های بخش صنعت، معدن و تجارت است و بدیهی است در برنامه‏ های عملیاتی سالانه توجه جدی به این موضوع خواهد شد.

ابوئی مهریزی با اشاره به اینکه ‌تدوین استراتژی در سطح کلان ،‌برگرفته از روش SWOT  نبوده و بر مبنای مسئله محوری  و با توجه به شناسایی چالش های موجود و بر مبنای تحلیل های صورت گرفته، بوده است یادآور شد:‌ این در حالیست که در سطح رشته فعالیتها و صنایع منتخب،‌ از روش SWOT بهره گیری شده است.

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت،‌ معدن و تجارت همچنین به اولویت‏ بندی رشته فعالیت‏ های منتخب اشاره کرد و گفت: روش اتخاذ شده برگرفته از روش تحلیلی ارزیابی موقعیت استراتژیک(SPACE) و همچنین روش TOPSYS بوده و بر مبنای روش طراحی شده شاخص‏ های مرتبط با بخش، تعیین و با ارزیابی تطبیقی با نظرات خبرگی، جمع‌بندی شده است.

وی اضافه کرد: البته در ادامه کار، پیشنهاد محل اجرای طرح‏ ها، براساس قابلیت ها و مزیت های منطقه ‏ای مطابق طرح آمایش صنعتی، معدنی و تجاری صورت خواهد گرفت که قطعاً ملاحظات محوری الزامات زیست‌محیطی، تأمین زیرساخت‌ها و بویژه آب و انرژی مد نظر قرار می‌گیرد.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *