نظر وزیر صنعت در مورد رابطه تجاری ایران و چین

16:57 - 27 مهر 1394
کد خبر: ۸۹۴۸۴
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
خبرگزاری میزان - وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه رابطه ایران و چین راهبردی است، گفت: سیاست دو کشور توسعه و تعمیق همکاری ها در تمام زمینه ها از جمله اقتصادی، صنعتی و تجاری است.
به گزارش ، محمدرضا نعمت زاده در مراسم امضای قرارداد احداث نخستین کارخانه تولید الیاف شیشه و امضا تفاهمنامه توسعه صنایع کامپوزیتی کشور با اشاره به روابط دیرینه و تاریخی ایران و چین اظهار کرد: انتظار ما از کشورهای دوست مثل چین توجه بیشتر به سرمایه گذاری مشترک در ایران و توسعه همکاری هاست و امیدواریم با لغو تحریم ها روابط ما گسترده تر و عمیق تر شود.

وی با بیان اینکه طبق قرارداد طرف چینی متعهد به صادرات 50 درصد از محصول تولیدی به بازارهای خارجی است، اظهار کرد: در صورت رضایت طرف ایرانی از همکاری با شرکت چینی، علاقه مند به افزایش ظرفیت تولید الیاف شیشه تا 3 برابر تولید توافق شده در قرارداد هستیم.


وزیر صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: تاکید ما رعایت قانون حداکثر استفاده از توان داخلی در بخش های مختلف مهندسی، ساخت، اجرا و تامین ماشین الات است و با توجه به فراوانی انرژی و مواد اولیه مورد نیاز در ایران به نفع طرف چینی است که به سرمایه گذاری مشترک فکر کند.

معاون سفیر چین در ایران هم با اشاره به سابقه تاریخی و تمدنی دو کشور گفت: دولت چین همواره از شرکت (سی ان بی ام) برای فعالیت در خارج از مرزها حمایت می کند و امیدواریم شریک خوبی برای ایران در اجرای زیرساخت های اقتصادی و صنعتی باشد.

وی افزود: اطمینان دارم (سی ان بی ام) با تلاش خوب این طرح را به خوبی اجرا خواهد کرد و با اجرای ان همکاری دوکشور وارد مرحله جدیدی خواهد شد.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *