بانک توسعه آسیایی سالانه 1.2 میلیارد دلار به "پاکستان" وام می‌دهد

16:08 - 25 مهر 1394
کد خبر: ۸۸۶۲۹
خبرگزاری میزان - بانک توسعه آسیا رضایت داده که 6 میلیارد دلار برای توسعه زیرساخت‌ها و اصلاحات اداری پاکستان، سالانه 1.2 میلیارد دلار به این کشور وام پرداخت کند.
بانک توسعه آسیایی سالانه 1.2 میلیارد دلار به به گزارش گروه فضای مجازی   به نقل از "اکسپرس تریبون"، بانک توسعه آسیایی (ADB) سالانه 1.2 میلیارد دلار به پاکستان وام پرداخت می‌کند.
 
بانک توسعه آسیایی چندی قبل وام شش میلیارد دلاری به پاکستان را تصویب کرده بود.
 
بر اساس استراتژی پنج ساله بانک توسعه آسیایی، بیشتر سرمایه این بسته کمکی برای بخش‌های انرژی، حمل و نقل، کشاورزی و خدمات شهری اختصاص داده شده است.
 
علاوه بر این، بسته کمکی بانک توسعه آسیا به پاکستان در پروژه‌های حمل و نقل در کراچی، "پیشاور" و "پنجاب" نیز به مصرف خواهد رسید.
 
پاکستان در طول 10 سال گذشته 49 میلیارد دلار وام خارجی دریافت کرده که به جای استفاده مفید، یک سوم از آن‌ را برای حمایت از بودجه به مصرف رسانده است.
 
پاکستان بر اساس تازه‌ترین آمارها، سالانه پنج میلیارد دلار وام خارجی دریافت می‌کند که تنها 2.5 میلیارد دلار از آن را به طلبکاران خارجی پرداخت می‌کند و مابقی در فهرست بدهی‌های این کشور افزوده می‌شود.
 
اقتصاددانان آزاد به ایده استقراض به دلار برای تامین مالی بودجه مخالف هستند. آن‌ها معتقدند که وام‌های خارجی باید تنها برای افزایش دارایی گرفته شود.
 
پاکستان 5.3 میلیارد دلار برای پروژه‌های انرژی، 2.9 دلار برای حمل و نقل و ارتباطات و همچنین 2.1 میلیارد دلار نیز برای اصلاح در حاکمیت وام گرفته است.
 
پس از صندوق بین‌المللی پول، بانک جهانی بزرگترین قرض دهنده پاکستان است که تاکنون 9.2 میلیارد دلار به این کشور وام داده است.
 
همچنین بانک توسعه آسیا پیش از این نیز 8.4 میلیارد دلار و بانک توسعه اسلامی پنج میلیارد دلار وام در اختیار پاکستان گذاشته‌اند.
 
پاکستان علاوه بر این، 5.3 میلیارد دلار از چین وام گرفته که این کشور بزرگترین وام‌دهنده به پاکستان است.
 
دیگر وام‌دهندگان پاکستان، ژاپن با 1.1 میلیارد دلار و عربستان سعودی با 979 میلیون دلار هستند.
 


: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *