اخراج پناهجویان افغانستانی از آلمان به بهانه پذیرش اوکراینی‌ها

16:01 - 10 ارديبهشت 1401
کد خبر: ۸۱۰۶۹۵
دولت آلمان صد‌ها پناهجوی افغانستانی را از این کشور اخراج می‌کند تا مسیر برای ورود مهاجران اوکراینی فراهم شود.

- به تازگی دولت آلمان به بهانه پذیرش مهاجرانی که از جنگ اوکراین فرار می‌کنند، اخراج پناهجویان افغانستانی را آغاز کرده است.

به گزارش پایگاه «islam۲۱c»، دولت آلمان صد‌ها پناهجوی افغانستانی را از محل اقامت موقتی آن‌ها در شهر «برلین»، پایتخت آلمان، اخراج کرده است.

دولت آلمان مدعی است که این افراد بیشتر از دوره اقامت کوتاه مدت خود در این اقامتگاه‌ها مانده‎اند.

به ادعای اداره ادغام، کار و خدمات اجتماعی برلین، «خروج پناهندگان افغانستانی و خانواده‌های آن‌ها از نظر عملیاتی ضروری است.»

شورای پناهندگان برلین، نیز می‎گوید با این حال، بسیاری از این خانواده‌ها سال‌ها در این اقامتگاه‌ها پس از فرار از تهاجم و اشغال افغانستان به سرکردگی آمریکا که آلمان نیز سهم مهمی در آن داشت، ساکن بوده‎اند.

این نهاد آلمانی، می‎افزاید ««اخراج‌ها عمداً منتشر نشدند؛ برخی از مردم سال‌ها در خانه‌های خود زندگی می‌کردند و از ساختار‌های اجتماعی خود خارج شدند، از جمله کودکانی که به مکان‌هایی دور از مدارس مربوطه خود منتقل شدند.»

عضو هیئت مدیره شورای پناهندگان برلین، گفت «شرایط زندگی تعداد کمی از این افراد بهبود یافت، اما بیشتر آن‌ها از صحبت کردن می‌ترسیدند، چرا که نگران بودند وضعیت مهاجرت آن‌ها را تحت تأثیر قرار دهد؛ ماه‌های گذشته نشان داد که رفتار متفاوت با پناهندگان امکان پذیر است و این باید به طور سیستماتیک در جامعه ما تغییر یابد.»

اقدام اخیر آلمان موضوعی را برجسته کرد که بسیاری آن را ریاکاری و استاندارد دوگانه در واکنش غرب به جنگ اوکراین و پناهجویان اوکراینی در مقایسه با پناهجویان دیگر می‌دانند؛ در صورتی که بسیاری از این پناهجویان آفریقایی و آسیایی مستقیما قربانی سیاست‌های غارتگرانه غرب بوده‎اند.

جنگ در اوکراین در مقایسه با جنگ‌های اخیر در سوریه، یمن و فلسطین، توجه رسانه‌ها را به میزان نامتناسبی به خود جلب کرده است.

در هفته‌های اخیر، نیرو‌های اشغالگر رژیم صهیونیستی با خشونت به نمازگزاران فلسطینی که در ماه رمضان در مسجد الاقصی مشغول به عبادت بودند، حمله کردند.

این حملات بی دلیل بودند و منجر به مجروح شدن بسیاری از مردم بیگناه شد، با این حال واکنش سران بین المللی به این موضوع بدون محکومیت بود چه رسد به تحریم.

در همین حال در انگلیس دولت این کشور طرحی سریع را به طور انحصاری برای پناهندگان اوکراینی معرفی کرده است که بر اساس آن پناهجویان اوکراینی می‌توانند در خانه یک شهروند انگلیسی اقامت داشته باشند و از حقوق اقامتی مشابه یک شهروند برخوردار شوند با این حال از سوی دیگر پناهندگان تازه وارد از آفریقا و آسیا، بر اساس برنامه‌های جدید دولت انگلیس به اجبار به رواندا فرستاده خواهند شد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *