مهدوی:زمان رسیدگی به پرونده‌های شرکت‌های دانش بنیان کاهش می‌یابد/ رصد شرکت‌های دانش بنیان برای بررسی و رفع مشکلات آن‌ها

13:58 - 07 ارديبهشت 1401
کد خبر: ۸۰۹۸۱۵
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس شورا‌ی حل اختلاف استان تهران، گفت: جهت بررسی، حل مشکلات و اجابت درخواست‌ها به طور مداوم شرکت‌های دانش بنیان را رصد می‌کنیم و این رویه را در سال ۱۴۰۱ در دستور کار شورا‌های حل اختلاف استان تهران قرار داده ایم.

غلامرضا مهدوی در گفت‌وگو با میزان، در رابطه با برنامه‌های شورای حل اختلاف استان تهران در جهت تسهیل در بررسی و رفع مشکلات شرکت‌های دانش بنیان، اظهار کرد: شورا‌های حل اختلاف استان تهران در راستای تحقق شعار سال که توسط مقام معظم رهبری صادر شده است به طور مداوم مشکلات و درخواست‌ها شرکت‌های دانش بنیان را رصد می‌کند و قطع به یقین این مشکلات و درخواست‌ها را اجابت خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه سال گذشته «مجتمع شورای حل اختلاف ویژه رسیدگی به اختلافات شرکت‌های دانش‌بنیان و نخبگان» برای نخستین بار در ایران، در پارک فناوری پردیس شروع به کار کرد، افزود: قضات این شورا علاوه بر داشتن اختیارات ذکر شده در مواد ۹ و ۱۱ قانون شورا‌های حل اختلاف، به درخواست اشخاص حقیقی و حقوقی، رسیدگی به اختلافات و ایجاد صلح و سازش در کلیه امور مدنی و حقوقی، کلیه جرایم قابل گذشت و جنبه خصوصی جرایم غیرقابل گذشت را نیز دارند.


رئیس شورای حل اختلاف استان تهران، ادامه داد: فراتر از این سرکشی به شرکت‌های دانش بنیان را در دستور کار سال ۱۴۰۱ شورا‌های حل اختلاف استان تهران قرار داده‌ایم تا نمایندگان این شورا‌ها به شرکت‌های دانش بنیان سرکشی کنند، افزود: علاوه بر این برنامه داریم تا با توسعه شعبات ویژه صلح و سازش شرکت‌های دانش بنیان از اطاله دادرسی در جریان رسیدگی به پرونده‌های این شرکت‌ها جلوگیری شود.

مهدوی با تاکید بر اینکه با ایجاد مجتمع شورای حل اختلاف ویژه رسیدگی به اختلافات شرکت‌های دانش‌بنیان و نخبگان در کمترین زمان ممکن به پرونده های این شرکت‌ها رسیدگی می‌شود و این پرونده ها با ایجاد صلح وسازش مختومه خواهند شد، افزود: در نتیجه شرکت‌های دانش بنیان دیگر مجبور به مراجعه به محاکم قضایی نخواهند بود و علاوه بر این از طولانی شدن فرآیند رسیدگی  به پرونده‌های این شرکت‌ها نیز جلوگیری می‌شود.

وی گفت: شورا‌d حل اختلاف استان تهران آمادگی کامل دارد تا برای رسیدگی به مسائل و مشکلات سایر اصناف نیز شعبه ویژه اختصاص دهد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *