رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

۴ محکوم به قصاص در فارس با کمک پویش «به حرمت علی (ع) می‌بخشم» به زندگی بازگشتند

10:31 - 05 ارديبهشت 1401
کد خبر: ۸۰۹۷۱۲
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان فارس گفت: با تلاش اعضای شورا‌های حل اختلاف استان و همزمان با لیالی پر فیض قدر، سازش و مصالحه در ۴ فقره پرونده قصاص در راستای پویش «به حرمت علی (ع) می‌بخشم» صورت پذیرفت.
- حجت الاسلام و المسلمین سید کاظم موسوی از حصول سازش در ۴ فقره پرونده قصاص در ماه مبارک رمضان در حوزه‌های قضایی مرودشت، داراب، اقلید و شعبه ۴۲ زندان شیراز خبر داد و بیان کرد: به تأسی از سیره اهل بیت علیهم السلام و با رأفت و گذشت خانواده‌های اولیاء دم، تلاش‌های مسئولان فارس، اعضا و کارکنان توسعه حل اختلاف و داوری استان و با کمک معتمدین و ائمه جماعات ۴ محکوم به قصاص همزمان با شب‌های پر فیض قدر آزاد شدند.

وی ضمن قدردانی از تلاش‌های صورت گرفته افزود: با تأسی به اسوه جوانمردی و عدالت، مولای متقیان حضرت علی (ع) و در راستای پویش «به حرمت علی (ع) می‌بخشم» اولیای دم در ۴ پرونده از حق خود گذشته و با اعلام رضایت کردند.
 
رئیس کل دادگستری استان فارس با اشاره به ماه مبارک رمضان و خیر و برکات این ماه عظیم الشأن گفت: ماه رمضان ماه میهمانی و رحمت و بخشش خداوند بر بندگان و همچنین بخشش بندگان بر یکدیگر است و یکی از اعمال نیکو و برتر این ماه گذشت و بخشش است.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی با اشاره به آیات نورانی قرآن کریم، احادیث و روایات بیان داشت: ثمرات و نتایج گذشت و بخشش در این ماه معنوی برای اولیاء دم و شکات چند برابر ماه‌های دیگر است.

وی در ادامه با اشاره به آمار رضایت اخذ شده طی چندین سال گذشته گفت: در سال ۹۲ تعداد ۳۳ زندانی، سال ۹۳ تعداد ۳۱ زندانی، سال ۹۴ تعداد ۲۴ زندانی، سال ۹۵ تعداد ۲۱ زندانی، سال ۹۶ تعداد ۵۰ زندانی، سال ۹۷ تعداد ۳۹ زندانی، سال ۹۸ تعداد ۵۰ زندانی، سال ۹۹ تعداد ۶۰ زندانی و سال ۱۴۰۰ تعداد ۸۷ زندانی از محکومان به قصاص زمینه رضایت آنان مهیا و  زمینه آزادی آنان ایجاد شد و در سال جاری نیز به همت و تلاش معاونت توسعه حل اختلاف استان این اقدام خداپسندانه ادامه دارد.
 
 
 
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *