نماینده ایران: آژانس دسترسی به اطلاعات حافظه دوربین‌های نصب شده در نطنز ندارد

15:02 - 25 فروردين 1401
کد خبر: ۸۰۷۹۵۹
دسته بندی: سیاست
سرپرست نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان‌های بین المللی در وین گفت: همچنان آژانس هیچگونه دسترسی به اطلاعات حافظه دوربین‌های نصب شده نداشته و تا زمانیکه ایران مجددا به اجرای برجام بر نگردد اطلاعات مربوطه در اختیار آژانس قرار نخواهد گرفت و نزد ایران ذخیره می‌شود.
- «محمدرضا غائبی» در پی انتشار گزارش امروز مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در مورد راستی آزمایی اجرای برجام اعلام داشت: این یک گزارش به روز رسانی فنی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در زمینه نظارت بر اجرای برجام وفق قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت است که آخرین تحولات و همچنین اطلاعات فنی جدید در ارتباط با فعالیت‌های هسته‌ای ایران را به اطلاع اعضای این سازمان می‌رساند.
 
سرپرست نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان‌های بین المللی در وین افزود: در این گزارش اعلام شده است همانطور که قبلا گزارش شد ایران در ۴ آوریل به آژانس اطلاع داده است که تمامی ماشین‌های مربوط به تولید سانتریفیوژ در کرج را به نطنز منتقل نموده و همان روز بازرسان آژانس راستی آزمایی کردند که تمامی آن‌ها غیر فعال هستند.

وی اظهار کرد: در ۱۲ آوریل آژانس نصب دوربین‌های نظارتی خود را نطنز به اتمام رسانده و همان روز مهر و موم از این ماشین‌ها برداشته شده است همانروز ایران به آژانس اطلاع داد که این ماشین‌ها برای تولید لوله‌ها و بیلوز روتور سانتریفیوژ مورد استفاده قرار گرفته است. همچنان در ۱۳ آوریل ایران به آژانس اطلاع داد که این ماشین‌ها در همانروز در این مکان جدید فعال و عملیاتی شده‌اند.
 
غائبی تاکید کرد: همچنان آژانس هیچگونه دسترسی به اطلاعات حافظه دوربین‌های نصب شده نداشته و تا زمانیکه ایران مجددا به اجرای برجام بر نگردد اطلاعات مربوطه در اختیار آژانس قرار نخواهد گرفت و نزد ایران ذخیره می‌شود.
 
 
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *