رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

۹۲ درصد سند کاداستری اراضی ملی استان کرمانشاه صادر شد

14:52 - 16 فروردين 1401
کد خبر: ۸۰۶۳۱۶
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
اولین نشست شورای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی دادگستری استان کرمانشاه در سال ۱۴۰۱ با حضور رئیس کل دادگستری، دادستان مرکز استان و دیگر اعضا برگزار و در آن مقرر شد سالیانه زمینه صدور سند کاداستری برای ۲۵۰ هزار هکتار از اراضی با رفع موانع موجود از جمله تداخلات مهیا شود.
- پرویز توسلی زاده اجرای طرح کاداستر و تشخیص منابع طبیعی و ممیزی آن از مستثنیات قانونی اشخاص را از جمله برنامه‌های اصلی این شورا دانست و سپس به اقدامات انجام شده از سوی دستگاه‌های مسئول در این خصوص اشاره و بیان کرد: خوشبختانه در نتیجه اقدامات انجام شده برای ۹۲ درصد از اراضی سند کاداستری صادر شده است و ۳ درصد نیز در دست اقدام است.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه افزود: در موارد محدودی نیز کماکان به علت وجود تداخل در پلاک‌ها و حریم شهرها، صدور سند مالکیت را با مشکل مواجه ساخته است که با عنایت به توضیحات مدیر کل ثبت اسناد و جلسات مداوم کار گروهی که با حضور مدیران منابع طبیعی و راه و شهرسازی برگزار می‌شود تا پایان خرداد ماه مابقی اراضی تعیین تکلیف و برای آن‌ها سند کاداستری صادر شود.

رئیس کل دادگستری از جمله چالش‌های موجود در مسیر حدنگاری را عدم رفع تداخل ۶۸ درصد از پلاک‌های محدوده قرارداد‌ها دانست و گفت: این مشکل ناشی از به روز نبودن نقشه‌هایی است که مربوط به سال ۱۳۹۳ است که باید در کمترین زمان ممکن حل شود.

توسلی زاده از دیگر موانع و چالش‌ها را عدم همراهی مردم دانست و متذکر شد: با استفاده از ظرفیت فرمانداران، بخشداران، دهیاران و شورا‌های روستا‌ها و نیز ائمه محترم جمعه، مردم را با مزایای صدور اسناد کاداستری آشنا کنند و آن‌ها را با این طرح همراه سازند.

وی همچنین به مدیران کل صدا و سیما و اداره ارشاد تأکید کرد که فرصت کافی را از طریق صدا و سیما و نیز جراید استان در اختیار مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان قرار دهند تا به تبیین موضوع بپردازند و مردم را با مزایای صدور اسناد کاداستری آشنا کنند.

در پایان این نشست چند پیشنهادی که از سوی رئیس کل دادگستری و دیگر اعضا بیان شد به شکل مصوبه درآمد و مقرر شد بر اساس این مصوبات راهکار‌های لازم جهت رفع موانع و صدور اسناد کاداستری پیش بینی شود و به نتیجه لازم برسد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *