رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

مقاله ای که به محصول تبدیل نشود به کار نمی آید

19:00 - 13 فروردين 1401
کد خبر: ۸۰۳۵۲۴
عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی اصفهان گفت:زمانی که مقاله و یا فعالیت علمی‌ نتواند تبدیل به محصول شود یا مشکلی را از مشکلات جامعه حل کند به کارمان نمی‌آید و تنها آمار را بالا می‌برد.
محسن میوه چی در گفت‌وگو با میزان در مورد پذیرش دانشجویان بر مبنای نیاز‌های جامعه گفت: برگزیدگان جامعه  علمی کشور که در دانشگاه‌ها هستند، هرکدام تخصص خاص خود را داشته و می‌توانند در ارتباط با صنعت برای برآورده کردن نیاز‌های جامعه ثمر بخش باشند.

وی ادامه داد: اگر چه از این ظرفیت استفاده نمی‌شود و به سمت مسیری می‌رود که نتایج مناسبی برای جامعه ندارد، فعالیت‌های علمی خوب است، اما زمانی که مقاله‌ای و یا فعالیت علمی ای نتواند تبدیل به محصول شود یا مشکلی را از مشکلات جامعه حل کند به کارمان نمی‌آید و تنها آمار را بالا می‌برد.

عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی اصفهان گفت: اگر فعالیت‌های دانشگاهی به سمت کار‌های آموزشی و صرفا نوشتن مقالات پیش برود به نفع جامعه نیست، چرا که تولید صرف مقالات علمی تنها ارتقاء افراد را تامین می‌کند.

میوه چی گفت:اگرچه در بدو استخدام باید شرایط را به گونه‌ای قرار دهیم که افرادی که فعالیت صرف علمی می‌کنند تشویق شده و  افرادی که کار پژوهشی در راستای نیاز‌های صنعتی جامعه دارند علاوه بر تشویق امتیاز‌های ویژه نیز دریافت کنند  تاسایر اعضای دانشگاهی نیز انگیزه لازم را پیدا کرده و به این مهم توجه کنند.

وی در مورد اینکه مبنای پذیرش را در دانشگاه بر مبنای نیاز‌های صنعت قرار دهیم نیز گفت:به دلیل کوتاه بودن دوره ارشد این امر نمی‌تواند مفید باشد ،چرا که  دانشجو تا بخواهد با صورت مسئله آشنا شود دوره تمام شده است اما در مورد پذیرش در مقطع دکتری، اگر گرفتن دانشجو‌ها در ارتباط با نیاز‌های خاص جامعه باشد می‌تواند آثار مثبت داشته باشد.

وی در پایان گفت: دانشجو‌های مقطع دکتری معمولا در سنینی هستند که با توجه به شرایط خود باید اشتغال داشته باشند چه خوب است که برای این عزیزان پروژه‌هایی در راستای تحصیلشان تعریف شود تا هم بحث اشتغال این دانشجویان حل شود و هم از توان پژوهشی و علمی این دانشجویان استفاده شود.
 
بیشتر بخوانید:

برچسب ها: دانشگاه صنعت

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *