۴۱ درصد پرونده‌های استان گلستان در سال گذشته منجر به صلح و سازش شدند/رسیدگی به مشکلات ۴۵ هزار نفر در دیدار‌های مردمی مقامات قضایی

15:21 - 06 فروردين 1401
کد خبر: ۸۰۳۰۲۷
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان گلستان با بیان اینکه در سال گذشته ۱۱۶ هزار پرونده به شورا‌های حل اختلاف این استان وارد شد که ۴۱ درصد آن‌ها منجر به صلح و سازش شدند، گفت: در این بازه زمانی بیش از ۴۵ هزار دیدار مردمی و چهره به چهره باهدف رفع مشکلات با مراجعه کنندگان صورت گرفته است.

حیدر آسیابی در گفت‌وگو با میزان با اشاره به عملکرد شورا‌های حل اختلاف در سال گذشته اظهار کرد: سال گذشته ۱۱۶ هزار پرونده به شورا‌های حل اختلاف استان گلستان وارد شد که با تلاش مجموعه شورا‌های حل اختلاف ۴۱ درصد پرونده‌ها منجر به صلح و سازش شدند.

رئیس کل دادگستری استان گلستان در ادامه به عملکرد شورای حل اختلاف ویژه زندان شهرستان گرگان و گنبد اشاره کرد و گفت: سال گذشته بیش از هزار پرونده در شعب حل اختلاف ویژه زندان منجر به صلح و سازش شدند.همچنین ۳۳۶ زندانی نیز از زندان آزاد و به کانون خانواده خود بازگشتند.

وی درباره ملاقات‌های مردمی مسئولان قضایی استان گلستان نیز اظهار کرد: در سال گذشته مسئولان عالی قضایی استان گلستان ملاقات های مردمی متعددی را برگزار و بصورت چهره به چهره با مراجعان دیدار و پس از رسیدگی به مشکلات شهروندان دستورات لازم برای رفع مشکلات آنان را صادر کردند.

رئیس کل دادگستری استان گلستان با بیان اینکه در سال گذشته با بیش از ۲ هزار نفر از مراجعه کنندگان دیدار داشته ام، گفت: در این دیدار‌ها مشکلات شهروندان مورد بررسی و رسیدگی قرار گرفت و دستورات لازم برای حل مشکل آنان صادر شد.

وی در خصوص دیدارهای مردمی دادستان مرکز استان و سایر مسئولان قضایی استان گلستان بیان کرد: سال گذشته دادستان مرکز استان گلستان با ۲ هزار و ۱۱۲ نفر، روسای حوزه‌های قضایی با بیش از ۲۳ هزار نفر و دادستان عمومی انقلاب شهرستان‌ها نیز با بیش از ۱۸ هزار نفر دیدار کردند.

انتهای پیام /



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *