پایین نگه داشتن تعرفه‌های پزشکی سبب ایجاد فساد می‌شود

22:00 - 04 فروردين 1401
کد خبر: ۸۰۱۱۹۳
قائم مقام نظام پزشکی تهران گفت: پایین نگه داشتن تعرفه‌های پزشکی خدمت به مردم نیست و سبب ایجاد فساد می‌شود.

محمد رازی در گفت‌وگو با میزان در رابطه با تعرفه‌های پزشکی گفت: هر نرخ، قیمت و به طور کلی چیزی عادلانه‌اش قابل ستایش است و هر عدلی باید بر اساس میزان باشد یعنی اگر در رابطه با تعرفه‌های پزشکی صحبت می‌کنیم باید ببنیم میزان آن چیست. متاسفانه برخی از افراد تصور می‌کنند که با پایین نگه داشتن تعرفه‌های پزشکی به جامعه مستضعف خدمت می‌کنند و این در حالی است که این افراد با این اقدام به به جامعه مستضعف خیانت می‌کنند چرا که پایین نگه داشتن تعرفه‌های پزشکی سوق دادن سلامت مردم و جامعه فرهیخته پزشکی که تمام آمالش خدمت به مردم است به سمت فساد است و هیچ فسادی نمی‌تواند به نفع مردم باشد.

وی ضمن اشاره به اینکه ممکن است این خیانت آگاهانه و در اکثر اوقات ناآگاهانه باشد، ادامه داد: بنابر این پایین نگه داشتن تعرفه‌های پزشکی خدمت به مردم نیست و سبب ایجاد فساد می‌شود و در قرآن کریم هم در خصوص مفسدان فی‌الارض بسیار سخن گفته شده است.

وی در رابطه با نرخ عادلانه افزایش تعرفه‌های پزشکی با بیان اینکه این مقدار با حساب و کتاب مشخص می‌شود و نمی‌توان رقمی را عنوان کرد، افزود: باید در جامعه عدالت وجود داشته باشد چرا که عدالت مشخص می‌کند یک مکانیک شرافتمند، آرایشگر شرافتمد و سایر مشاغل چه مقدار دریافت کنند و یک پزشک هم به نسبت مقام اجتماعی خود چه مبلغی را دریافت کند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *