رشد بازار داخلی و افزایش صادرات به توسعه تولید ملی کمک می‌کند

2:45 - 04 فروردين 1401
کد خبر: ۸۰۰۱۱۳
دسته بندی: اقتصاد ، اقتصاد ایران
یک تحلیل‌گر حوزه کسب‌وکار، گفت: توسعه بازار داخلی و افزایش صادرات به کشور‌های همسایه از موضوعاتی است که به توسعه تولید ملی و جلوگیری از ایجاد تهدیدات و مشکلات احتمالی در این بخش کمک می‌کند.
محسن حاج‌محمدی در گفت‌وگو با میزان، در خصوص راهکارها برای  ایجاد توسعه در حوزه  تولید، گفت: در مرحله اول برای توسعه تولید و جلوگیری از تهدیدات احتمالی در این حوزه لازم است نظم مناسبی در تصویب بودجه هر ساله  در این بخش اقتصادی داشته باشیم.

وی در ادامه گفت: از طرفی اگر دولت معافیت‌های مالیاتی را برای تولیدکنندگان هدفمند کند علاوه بر عدم کمبود درآمد در بحث مالیات به تولیدکنندگان نیز اعمال فشار نخواهد شد.

به گفتهٔ این تحلیل‌گر حوزه کسب‌وکار مراقبت و کنترل قیمت‌ها که موجب حمایت و حرکت برای کاهش قیمت تمام‌شده‌ی کالاها می‌شود از موضوعات مهمی است که موجب افزایش قدرت خرید مردم و در نتیجه افزایش تقاضا و توسعه تولید خواهد شد.

حاج محمدی به مشکلات صدور مجوز برای راه‌اندازی کسب‌وکارها اشاره کرد و افزود: تسهیل در صدور مجوز برای تشکیل کارگاه و کارخانه‌های تولیدی، تلاشی برای بی‌اثر کردن تحریم و توسعه بازار داخلی و توسعه صادرات به کشورهای همسایه است.

این فعال اقتصادی در پایان اظهار کرد: توسعه بازار داخلی، افزایش صادرات به کشورهای همسایه از موضوعاتی است که به توسعه تولید و جلوگیری از تهدیدات و مشکلات احتمالی در این بخش کمک می‌کند.
 
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *