رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی با صدور بخشنامه ای بر جلوگیری از تعطیلی واحدهای تولید و صنعتی تاکید کرد

13:28 - 28 بهمن 1400
کد خبر: ۷۹۷۱۵۲
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی ضمن صدور بخشنامه ای به مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان و کلیه بانک‌های عامل استان خواستار صیانت از واحد‌های تولیدی و صنعتی و جلوگیری از تعطیلی آن‌ها شد.
- ناصر عتباتی با صدور بخشنامه‌ای به مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان و کلیه بانک‌های عامل استان صیانت از واحد‌های تولیدی و صنعتی و جلوگیری از تعطیلی آن‌ها را خواستار شد.
 
عتباتی در بخش اول این بخشنامه با اشاره به سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی ابلاغی مورخ ۹۳/۱۱/۲۹ مقام معظم رهبری و دستورالعمل مورخ ۳/۸/۹۹ ریاست محترم قوه قضاییه در خصوص پیگیری اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی، قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار، قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور و قانون نحوه پیگیری تحقق سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی و نیز سیاست تقنینی جنایی و سخت گیری قانونگذار در تعطیلی این نوع واحد‌ها و در جهت جلوگیری از تعطیلی واحد‌های صنعتی و تولیدی و حمایت از اشتغال موجود در کشور و ممانعت از ایجاد بحران‌های کارگری، دستور داد در خصوص اجرائیه‌های صادره بانک‌ها علیه واحد‌های تولیدی، صنعتی و کارخانجات اقدامات قضایی حمایتی زیر به طور دقیق انجام شود.

۱-در صورت وجود وثیقه و تضمین‌های دیگر بدواً نسبت به وصول طلب بانک از وثایق مزبور اقدام شود و حتی المقدور از صدور اجرائیه در خصوص واحد‌های تولیدی خودداری شود.
 
۲-از تعطیلی و جلوگیری از فعالیت واحد‌های تولیدی ولو در صورت توقیف به عنوان وثیقه خودداری گردیده و در هر حال لازم است واحد تولیدی به فعالیت خود ادامه دهد.
۳-در صورت ضرورت توقیف ماشین آلات و تجهیزات واحد‌های تولیدی لازم است به نحوی اقدام شود که اموال به صورت فعال و محل توقیف و امین اموال شایسته‌ای برای این امور تعیین گردد.
 
عتباتی در حاشیه این نامه با یادآوری ماده ۵۷۶ قانون مجازات اسلامی (بخش تعزیرات مصوب ۱۳۷۵) دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها را به انجام بخشنامه و دستور قضایی ملزم کرد.
 
گفتنی است رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی عزم و همت دستگاه قضایی را برحمایت قاطع از واحد‌های تولیدی بنا نهاده و اجازه تعطیلی حتی یک واحد تولیدی را در استان نخواهد داد و این خبر مسرت بخشی است که هم واحد‌های تولیدی مشکل دار را امیدوار می‌کند و هم اشتغال و کارآفرینی را در صنعت و تولید استان رونق می‌بخشد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *