فعالیت‌های فرهنگی دیده نمی‌شود، فعالیت‌های سیاسی ضریب می‌خورد

8:00 - 21 بهمن 1400
کد خبر: ۷۹۵۱۳۶
معاون فرهنگی سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت:بخشی از رسالت ما بصیرت سیاسی است اما فعالیت‌های سیاسی ضریب می‌خورد و فعالیت‌های فرهنگی کمتر دیده می‌شوند هر چند زحمت آن بیشتر است.
حجت الاسلام مهدی فاطمی پور در گفت‌‌‌وگو با میزان در پاسخ این سوال که آیا سبقه فعالیت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری بر مبنای فعالیت های سیاسی است گفت: این گونه نیست فعالتی در حوزه آزاد اندیشی و فعالیت‌های اجتماعی همچون کار‌های خیریه در فضای دانشگاهی، فعالیت‌های قرآنی، فعالیت‌های ستاد اقامه نماز استان‌ها، اعزام مبلغ به صورت حضوری فعالیت سیاسی نیست.

وی ادامه داد:ما فعالیت سیاسی هم داریم که تشکل‌ها انجام می‌دهند، تشکل‌ها با ما مرتبط هستند ما هر جا بتوانیم کمک و حمایت و ایجاد تسهیل گر‌ی می‌کنیم که تشکل‌ها بتوانند در دانشگاه کار کنند، بالاخره بخشی از رسالت ما هم بصیرت سیاسی است منتهی طبیعی این است که در فضای رسانه و جامعه هم اینگونه است فعالیت‌های سیاسی ضریب می‌خورند و فعالیت‌های فرهنگی کمتر دیده می‌شوند هر چند زحمت آن بیشتر است.

وی در مورد فعالیت‌های فرهنگی سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دوران کرونا گفت: در این دوران دانشگاه تعطیل نبوده است تنها  آموزش دانشگاه مجازی بوده است ما در نهاد رسالت آموزشی نداشته ایم که بگوییم، چون آموزش دانشگاه تعطیل بوده است نهاد رهبری هم فعالیتی انجام نداده باشد.  

وی ادامه داد:ما همه‌ی کار‌ها را کما فی سابق انجام داده ایم شاید جنس آن تغییر کرده باشد، اما اینگونه نبوده است که فعالیت‌های ما شامل جلسات دانشگاه، نشست‌ها، برنامه‌ها، شورا‌های تصمیم گیر منحل باشد بلکه همه این‌ها سرجایش بوده است و کنار این برنامه‌ها اگر برنامه‌ای حضوری قابل برگزاری نبوده است به فضای مجازی سوق پیدا کرده است و به لحاظ زمان و هماهنگی هم همان مقدمات را از ما طلب کرده است.

معاون فرهنگی سیاسی نهاد رهبری در دانشگاه‌ها گفت: در کنار همه این فعالیت‌ها بسیاری از دفاتر ما به صورت جدید در حوزه مقابله با بیماری ورود کرده اند. در حوزه فعالیت‌های جهادی، حضور در بیمارستان‌ها، تهیه مقدمات بهداشتی حتی آن زمان که بحث ضد عفونی کردن اماکن مد نظر قرار داشت فعالیت‌های نهاد به صورت مستمر ادامه داشته است.

وی تاکید کرد: ما در اسفند ۹۸ ستاد‌های استانی کرونا تشکیل داده ایم  که همه دفاتر عضو آن شدند و ستاد فرهنگی حمایت از فعالیت‌های جهادی حوزه بهداشت و درمان بود که این‌ها در استان‌ها شکل گرفتند. مجموعه نهاد در سال ۹۸ تعداد ۱۶۰ برنامه برگزار کرده است در سال‌های ۹۹ و ۱۴۰۰ نیز این برنامه‌ها اجرایی شده است، اما با جنس متفاوت  نه اینکه تعطیل شده باشد، عدد آن کاهش داشته است، اما بسیاری از برنامه‌های ما قابل تعطیل نیست و آن برنامه‌ها با جنس جدید و روش جدید بوده است که برگزار شده است.


فاطمی پور در مورد میزان ازدواج دانشجویی طی این دو سال گفت: امسال در حوزه ازدواج دانشجویی ۹ هزار زوج از خدمات نهاد استفاده کردند این میزان نسبت به سال‌های قبل کمتر است چرا که با توجه به شرایط کرونا با محدودیت بیشتری در اعزام کاروان‌ها مواجه هستیم، قبلا ۳۰ کاروان در سال داشته ایم با حدود ۳۰ هزار زوج، اما امسال بنا به دلیل شرایط موجود ۱۰۰ کاروان ارسال کرده ایم.
 
انتهای پیام /


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *