عدم آمادگی برج میلاد برای میزبانی از اهالی رسانه/اعتراض همزمان سینماگران و خبرنگاران به سالن نشست

9:00 - 12 بهمن 1400
کد خبر: ۷۹۳۳۴۸
نخستین روز از چهلمین جشنواره فیلم فجر در برج میلاد تهران موسوم به خانه جشنواره همزمان با اکران دو فیلم سینمایی «بیرو» و «مرد بازنده» میزبان اهالی رسانه و منتقدین بود.

- نخستین روز از چهلمین جشنواره فیلم فجر در برج میلاد تهران موسوم به خانه جشنواره همزمان با اکران دو فیلم سینمایی «بیرو» و «مرد بازنده» میزبان اهالی رسانه و منتقدین بود. 

همچون ادوار پیشین جشنواره فیلم فجر، روز نخست این رویداد سینمایی در برج میلاد با نواقص متعددی روبرو بود، میزبانی برج میلاد تهران از اهالی رسانه به نحوی بود که در طول روز نخست بارها شاهد اعتراض شدید خبرنگاران، عکاسان و منتقدان بودیم.

اولین مشکل خانه جشنواره نبود مکانی مناسب برای استقرار اهالی رسانه مخصوصا خبرنگاران مکتوب بود، برای این خبرنگاران تنها چندین میز غیر استاندارد در نظر گرفته شده بود که اکثرا هم فاقد صندلی بودند، نبود اینترنت هم همچون گذشته مشکل تکراری جشنواره فیلم فجر بود، این در حالی است که یکی از بزرگترین اپراتورهای اینرنتی و تلفن همراه اسپانسر اصلی این جشنواره است. 

عدم آمادگی برج میلاد برای میزبانی از اهالی رسانه/اعتراض همزمان سینماگران و خبرنگاران به سالن نشست////////////////دوشنبه زود

از دیگر نکات منفی روز نخست جشنواره فیلم فجر در برج میلاد باید به عدم رعایت پروتکلهای بهداشتی اشاره کرد، در حالی که ستاد ملی مبارزه با کرونا از شروع پیک ششم این بیماری در کشور خبر می دهد، سالن نشست جشنواره فیلم فجر به هیچ عنوان آمادگی حضور اهالی رسانه را نداشت.

به صورتی که هر دو نشست خبری فیلمهای بیرو و مرد بازنده با اعتراضات شدید خبرنگاران و عکاسان همراه بود و این اعتراضات تا حدی پیش رفت که برخی از عکاسان در نشست فیلم دوم سالن را ترک کردند، مشخص نیست که با توجه به اینکه دبیرخانه جشنواره فیلم فجر از تعداد خبرنگاران و منتقدان آگاه است، به چه دلیلی سالنی بسیار کوچک را برای نشست های مهمترین رویداد سینمایی کشور در نظر گرفته است. 

این مشکل تا جایی پیش رفت که حتی عوامل دو فیلم نیز جای مناسب برای نشستن نداشته و جواد عزتی رسما از اهالی رسانه به دلیل وضعیت سالن نشست خبری عذرخواهی کرد، این در حالی است که همچنان روابط عمومی جشنواره نسبت به تغییر مکان سالن نشست خبری را منتشر نکرده است، این مشکل در حالی روی می دهد که سال گذشته با وجود اکران تعداد بیشتری از آثار در طول یک روز نشست های خبری در سالن اصلی برج میلاد بدون هیچ مشکلی برگزار می شد. 

عدم آمادگی برج میلاد برای میزبانی از اهالی رسانه/اعتراض همزمان سینماگران و خبرنگاران به سالن نشست////////////////دوشنبه زود

مشکل دیگر برج میلاد در روز نخست، همچون سالهای گذشته اعتراض شدید کارگردان هر دو فیلم به وضعیت اکران فیلمشان بود، این دو کارگردان سالن میلاد را سالنی نامناسب از لحاظ نور، صدا و تصویر دانسته و اعلام کردند که این نقص سالها به دبیرخانه جشنواره در ادوار مختلف تذکر داده شده اما هنوز تدبیری در نظر گرفته نشده است. 

خانه جشنواره در روز نخست نشان داد که با اکران دو فیلم در ژانرهای مختلف همچنان مشکلات فراوانی برای میزبانی از اهالی رسانه و سینماگران دارد، محیط سالن نشست مهمترین مشکل این دوره از جشنواره است، به نحوی که نه تنها پروتکلها رعایت نمی شود بلکه به ازدحام جمعیت در اکثریت مواقع نشست خبری بودن تمرکز و با همهمه برگزار می گردد. 

باید دید که دبیرخانه چهلمین جشنواره فیلم فجر نسبت به اعتراضات به حق اهالی رسانه و سینماگران نسبت به وضعیت سالن نشست و همچنین رعایت نشدن پروتلکهای بهداشتی چه تمهیداتی را در نظر خواهد گرفت.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *