۵۵ درصد رسیدگی به پرونده‌ها در شورای حل اختلاف استان زنجان با سازش همراه بوده است

7:55 - 11 دی 1400
کد خبر: ۷۸۵۳۹۸
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان زنجان گفت: ۵۵ درصد رسیدگی به پرونده‌ها در شورای حل اختلاف استان با سازش همراه بوده است.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین اسماعیل صادقی نیارکی در گفت‎وگو با میزان با بیان اینکه ۵۵ درصد رسیدگی به پرونده‌ها در شورای حل اختلاف استان زنجان با سازش همراه بوده است تاکید کرد: در معاونت توسعه حل اختلاف نهاد‌های شبه قضایی همچون نهاد داوری، میانجیگری و ستاد ملی صبر فعال هستند و تعداد قابل توجهی از پرونده‌های قضایی از این طریق منجر به صلح و سازش می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان زنجان افزود: شورا‌های حل اختلاف می‌توانند حجم ورودی پرونده‌ها به دادگستری را کاهش دهند و از این حیث باید کارکنان این نهاد از حمایت‌های بیشتری برخوردار شوند چرا که کارشان به نوعی مجاهدت محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه تقویت فرهنگ مصالحه و اصلاح ذات البین در قرآن کریم بار‌ها مورد اشاره قرار گرفته  و از منظر دین مبین اسلام، صلح و سازش اهمیت والایی دارد تاکید کرد: شورا‌های حل اختلاف افتخار دستگاه قضایی هستند و وظیفه خطیر و سنگینی را برعهده دارند.

حجت الاسلام والمسلمین صادقی نیارکی بر نقش این نهاد در کاهش اطاله دادرسی در محاکم اشاره کرد و افزود: جلوگیری از سرازیرشدن پرونده‌ها به محاکم قضایی در کاهش زمان رسیدگی به پرونده‌ها بسیار تاثیرگذار است و جلب رضایت مردم را در پی خواهد داشت.

برچسب ها: سازش زنجان

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *