معاون درآمد‌های سازمان امور مالیاتی: قانون دائمی مالیات بر ارزش افزوده، مؤدی جدیدی نخواهد داشت

22:22 - 06 دی 1400
کد خبر: ۷۸۴۹۲۳
دسته بندی: اقتصاد ، اقتصاد ایران
معاون درآمد‌های سازمان امور مالیاتی گفت: اشخاص مشمول قانون دائمی مالیات بر ارزش افزوده، همان فراخوان‌های قبلی هشتگانه هستند و تغییری نکرده اند.

_ محمد مسیحی در بخش خبر ۲۱ شبکه اول سیما با اشاره به اجرای قانون دائمی مالیات بر ارزش افزوده گفت: اشخاص مشمول قانون دائمی مالیات بر ارزش افزوده، همان فراخوان‌های قبلی هشتگانه‌ای هستند که به موجب قانون آزمایشی فراخوانده شدند، لذا با اجرای قانون دائمی، ما هیچ تغییری در اشخاص مشمول نخواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه قانون جدید از ۱۳ دی ماه اجرایی می‌شود ادامه داد: این قانون مشمول اصل طلا، جواهر و پلاتین به کار رفته در مصنوعات نمی‌شود و مالیات ارزش بر افزوده ۹ درصدی، صرفا به اجرت ساخت، سود و حق العمل اصابت خواهد کرد.

مسیحی با تاکید بر اینکه این قانون به نفع خریداران طلا خواهد بود، افزود: خریداران باید توجه داشته باشند که در مراجعه به طلا فروشان از هفته آینده، صرفا ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده اجرت ساخت، سود و کارمزد را پرداخت کنند و اصل طلا، جواهر و پلاتین به کار رفته در مصنوعات مشمول قانون مالیات بر ارزش افزوده نیست.

معاون درآمد‌های سازمان امور مالیاتی تصریح کرد: سبد مصرفی خانوار شامل محصولات کشاورزی فرآوری نشده، شیر، پنیر، ماست، آرد، نان، برنج، انواع روغن‌های خوراکی، شیر خشک، تخم مرغ و خدمات آموزشی، ورزشی و درمانی ا این مالیات معاف هستند؛ البته لازم به ذکر است که خدمات آموزشی و ورزشی به شرط داشتن مجوز از مراجع قانونی معاف از این مالیات هستند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *