اصلانیان: پرسپولیس زیبا بازی نمی‌کند و هیچ ستاره‌ای ندارد/ آکادمی باشگاه همچون باغی است که میوه نمی‌دهد

0:45 - 05 دی 1400
کد خبر: ۷۸۴۲۸۸
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
پیشکسوت باشگاه پرسپولیس گفت: کیفیت فنی پرسپولیس باید خیلی بالاتر برود و این سبک از فوتبال آن هم در ورزشگاه آزادی اصلاً زیبنده این تیم نیست.

امیرحسین اصلانیان در گفت‌وگو با میزان، در خصوص پیروزی پرسپولیس مقابل ذوب‌آهن در هفته یازدهم لیگ برتر فوتبال اظهار داشت: بازی بسیار سرد و بی موقعیتی را شاهد بودیم و پرسپولیس اصلاً خوب بازی نکرد. کیفیت فنی پرسپولیس باید خیلی بالاتر برود و این سبک از فوتبال آن هم در ورزشگاه آزادی اصلاً زیبنده این تیم نیست.

وی ادامه داد: یحیی گل‌محمدی از لحاظ فنی ابزار‌های کافی و لازم را در اختیار ندارد و در زمین شاهد حضور هیچ ستاره شاخصی نیستیم. البته باید به گل‌محمدی حق بدهیم، زیرا در بازار نقل و انتقالات امسال هیچ ستاره و بازیکن بزرگی برای خرید حضور نداشت. برای مثال وقتی قصد خریدن میوه دارید و سیب‌های باکیفیت و سالم پیدا نمی‌کنید باید دست روی میوه‌های لکه دار بگذارید.

*اگر دروازه‌بان حریف گل به خودی نمی‌زد هیچ گلی رد و بدل نمی‌شد

اصلانیان تصریح کرد: باید هرچه سریعتر پول به باشگاه تزریق شود و بازیکن‌های با کیفیتی جذب کنیم. پرسپولیس عملاً برنامه و نقشه‌ای برای رسیدن به گل ندارد. در فوتبال چند راه برای رسیدن به دروازه حریف و گل‌زنی وجود دارد مثلا ارسال پاس عمقی برای نفوذ مهاجمان، کار‌های تکنیکی و عبور از یار حریف در موقعیت‌های یک به یک و ارسال از جناحین و سرزنی مهاجمان بلند قامت.

پیشکسوت پرسپولیس درباره گل عجیبی که وارد دروازه ذوب آهن شد، گفت: اگر دروازه‌بان حریف گل به خودی نمی‌زد تا فردا هم هیچ گلی بین دو تیم را رد و بدل نمی‌شد. باید به حال این فوتبال و لیگ برتر تاسف خورد که دروازه‌بان یک تیم لیگ برتری که قطعا قرارداد بالایی هم دارد چنین گلی دریافت می‌کند. اگر دروازه‌بان تیم هنرمندان هم در چارچوب بود واکنش به مراتب بهتری روی این توپ داشت و امکان نداشت چنین گلی دریافت کند.

*تاکنون چیزی از اسدی ندیدیم

وی در رابطه با عملکرد ضعیف رضا اسدی در پرسپولیس عنوان کرد: وقتی مبلغی بسیار بالا برای یک بازیکن هزینه می‌شود باید به همان اندازه کارایی و درخشش داشته باشد که فعلاً چیزی از او ندیده‌ایم. بازی در استقلال و پرسپولیس بگیر نگیر دارد و گاهی می‌بینیم بعضی از بازیکنان در تیم‌های خود ستاره هستند، اما در تیم‌های پایتخت به مشکل می‌خورند. در حال حاضر که تماشاچی در استادیوم نیست کار برای بازیکنان بسیار راحت‌تر است وای به حال روزی که سکو‌ها پر از هوادار باشد و شاید برخی از بازیکنان در جو سنگین استادیوم نتوانند همین عملکرد را هم داشته باشند.

مهاجم اسبق سرخپوشان در خصوص کمبود‌های این تیم خاطرنشان کرد: پرسپولیس نیاز به ۴،۵ بازیکن با سطح بسیار بالا دارد. در حال حاضر مدافع بازیساز نداریم و یک بازیکن قدرتمند و باهوش می‌خواهیم که تیم را بالا بیاورد، یک هافبک طراح و خوش فکر برای جانشینی احمد نوراللهی و یک مهاجم بلند قامت و سر زن برای پر کردن جای خالی شهریار مغانلو نیاز داریم.

* فوتبال پایه در کشور ما از ریشه اشکال دارد

اصلانیان تصریح کرد: این خیلی خوب نیست که از بازیکنی مانند سیدجلال حسینی تا سن بسیار بالا توقع بازی و درخشش داشته باشیم. این مشکل به تیم‌های پایه باشگاه برمی‌گردد که سالهاست هیچ بازیکنی حتی در حد ۱۰ دقیقه بازی کردن هم به پرسپولیس ارائه نکرده‌اند. وقتی آکادمی باشگاه نتواند هیچ خروجی و تولیدی داشته باشد این کار عبث و وقت تلف کردن است و بهتر است تیم‌های پایه را تعطیل کنیم.

پیشکسوت باشگاه پرسپولیس گفت: آکادمی پرسپولیس مانند باغی است که درخت‌های زیادی در آن کاشته می‌شود، اما هیچ میوه و محصولی نمی‌دهد. فوتبال پایه در کشور ما از ریشه اشکال دارد، قبلاً مسابقات آموزشگاهی در سطح مدارس و با کیفیت بسیار بالایی برگزار می‌شد و استعداد‌های زیادی به فوتبال ما معرفی می‌شدند، اما در حال حاضر فضای ورزشی مدارس بسیار کوچک شده است و بچه‌ها بیشتر اوقات خود را در فضای مجازی می‌گذرانند و در مجموع کیفیت فوتبالیست‌های ایرانی بسیار اُفت کرده است.

*بازیکنی مانند کرار که فوتبالش سال‌هاست تمام شده ستاره خارجی لیگ شده

وی تاکید کرد: همیشه ادعا می‌کنیم لیگ و فوتبال حرفه‌ای داریم، اما آماتور هم نیستیم. فدراسیون و باشگاه‌ها در بحث بستن قرارداد‌ها و به تبع آن شکایت بازیکنان و مربیان همواره متضرر شده‌اند که یک مثال روشن آن بازیکنان اوکراینی سابق پرسپولیس بودند. هر بازیکنی که می‌خواهد وارد یک باشگاه شود مدیر، مربی و ایجنت او «درصد» دریافت می‌کنند و نمی‌دانم این چرخه‌ی معیوب تا چه زمانی ادامه خواهد داشت.

اصلانیان در رابطه با جذب دو بازیکن تاجیکی توسط پرسپولیس تصریح کرد: بازیکنان تاجیک پرسپولیس ابتدا که به ایران آمدند در شرایط مسابقه بودند و اکنون چند هفته است که از این شرایط خارج شده‌اند و حداقل ۴ هفته زمان می‌برد تا دوباره روی فرم بیایند. قبلا در فوتبال ما ستارگانی، چون علی کریمی و مجتبی جباری حضور داشتند، اما حالا فوتبال ما به حال و روزی افتاده که بازیکنی مانند کرار جاسم که سال‌هاست تمام شده و در دوران اوج خود هم از کریمی و جباری پایین‌تر بوده، به عنوان لژیونر و ستاره خارجی حضور دارد.

*تمام مشکلات پرسپولیس با پول حل می‌شود

پیشکسوت باشگاه پرسپولیس گفت: در بحث بازیکن خارجی باید ستاره‌های باکیفیتی، چون ابراهیم توره جذب کنیم. فوتبال ما رو به نزول و افول است و حتی تیم ملی هم علی‌رغم پیروزی‌هایش خوب بازی نکرده است. دلخوشی اصلی مردم در این شرایط فوتبال است و اگر همین ۲ ساعت فوتبال دیدن هم بخواهد زشت و کسل کننده باشد واویلاست.

امیرحسین اصلانیان در پایان در خصوص تعلل در انتخاب مدیرعامل پرسپولیس خاطرنشان کرد: مدیران زیادی آمدند و رفتند و مدتی کوتاه در پرسپولیس کار کردند. باید یک مدیر لایق و کارآمد انتخاب شود تا بتواند مدتی طولانی در رأس باشگاه قرار بگیرند و اسپانسر‌های خوب و قدرتمندی جذب کند. تمام مشکلات پرسپولیس با پول حل خواهند شد و فکر نمی‌کنم در حال حاضر هیچکدام از پیشکسوتان بتوانند این مسئولیت خطیر را به درستی انجام دهد و نباید این انتخاب با عجله صورت بگیرد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *