مردم از فعالیت دریایی در خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان خودداری کنند

20:04 - 29 آذر 1400
کد خبر: ۷۸۳۲۸۳
مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان اظهار داشت که با توجه به ناپایداری دریایی و هشدار سطح نارنجی، از فردا ۳۰ آذرماه تا پنجم دیماه مردم از هرگونه فعالیت‌های دریایی در خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان خودداری کنند.

-مهرداد حسن زاده، مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت: با توجه به ناپایداری دریایی و هشدار سطح نارنجی، شرایط جوی موجود، وزش باد شدید، مواج شدن و ناایمن بودن شرایط دریا از فردا سه شنبه ۳۰ آذرماه تا یکشنبه هفته آینده پنجم دیماه مردم از هرگونه فعالیت‌های دریایی در خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان خودداری کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان افزود: این ناپایداری منجر به وزش باد شدید شمال غربی و جنوب غربی تا ۵۴ کیلومتر بر ساعت و افزایش ارتفاع موج تا ۲۰۰سانتیمتر می‌شود که این اتفاق موجب گرد وخاک، کاهش میدان دید افقی و کاهش کیفیت هوا در ساحل و جزایر می‌شود.

وی همچنین بیان داشت: طبق اعلام هواشناسی هرمزگان در روز‌های یادشده به علت ناپایداری‌های دریایی، وزش باد نسبت شدید و مواج شدن دریا را در خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان با تاکید بر مناطق کیش، لاوان، بندرلنگه، سیری، بوموسی، تنب بزرگ و کوچک، قشم، هرمز، لارک، هنگام، سیریک و جاسک شاهد خواهیم بود.


برچسب ها: هرمزگان

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *