رئیس سازمان هواپیمایی کشوری: هیچ ایرلاینی را بدون طرح توجیه اقتصادی نمی‌پذیریم

11:24 - 29 آذر 1400
کد خبر: ۷۸۳۱۱۴
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه ما با مدل‌های اقتصادی موجود هیچ ایرلاینی را بدون طرح توجیه اقتصادی نمی‌پذیریم گفت: در این زمینه مدل‌های اقتصادی و کفایت سرمایه را بررسی می‌کنیم و بعد از جمع‌آوری چند مورد تصمیم‌گیری خواهیم کرد.
- «محمد محمدی‌بخش» در حاشیه پنجمین نمایشگاه حمل‌ونقل، لجستیک و صنایع وابسته در نشست خبری در پاسخ به سؤال میزان مبنی بر این که با توجه به زیان‌ده بودن ایرلاین‌ها چرا تقاضا برای تأسیس ایرلاین جدید زیاد است و چرا مجوز برای صدور ایرلاین جدید صادر می‌شود گفت: این‌که شرکت‌های هواپیمایی زیان ده هستند یا خیر محل اختلاف‌نظر است و باید در این زمینه ارزیابی‌های دقیق‌تری صورت گیرد.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با انتقاد از زیان‌ده بودن ایرلاین‌ها گفت: بنده موافق نیستم که ایرلاین‌ها زیان‌ده هستند بلکه در مدل توسعه اقتصادی آن‌ها بحث وجود دارد. اگر ما مدل‌ها را اصلاح، بازار آن‌ها را فعال و رقابت سالم ایجاد کنیم اتفاقات مثبتی رقم خواهد خورد.
 
وی با بیان اینکه باید در بخش هوایی توسعه ایجاد شود ادامه داد: ما با مدل‌های اقتصادی که امروز داریم هیچ ایرلاینی را بدون طرح توجیه اقتصادی نمی‌پذیریم. در این زمینه مدل‌های اقتصادی و کفایت سرمایه را بررسی می‌کنیم و بعد از جمع‌آوری چند آیتم تصمیم‌گیری خواهیم کرد.
 
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در ادامه گفت: بخش هوایی صرف‌نظر از موضوعات اقتصادی جزو لاینفک هر کشوری در حوزه حمل و نقل است و تحت هر شرایطی بخش هوایی را باید زنده نگه داریم.

وی با بیان اینکه ما به دنبال ورود بخش خصوصی هستیم بیان داشت: همچنین کسانی که امروز نمره قابل قبولی نگرفته‌اند سلب امتیاز خواهند شد و فضا را برای افرادی که می‌توانند این کار را انجام دهند باز می‌گذاریم منتهی مدل‌ها در این نوع توسعه باید اصلاح شود.

محمدی‌بخش گفت: امروز تعداد بسیاری از فرودگاه‌های کشور فاقد پرواز هستند و سهم ما از جامعه ۸۰ میلیونی بسیار کم است.
 
وی بیان کرد: در حال حاضر سبد ۸۰ میلیونی ما کامل نیست و باید آن را به حداکثر برسانیم که با ورود بخش خصوصی در این حوزه و انتخاب درست هواپیما و سرمایه گذاری در این حوزه امکان پذیر است.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *