رسیدگی به جرایم انتخاباتی برعهده قوه قضاییه است/ قدردانی ستاد انتخابات کشور از آیت الله آملی لاریجانی

18:40 - 24 شهريور 1394
کد خبر: ۷۷۰۷۵
دسته بندی: سیاست ، عمومی
خبرگزاری میزان- سخنگوی وزارت کشور گفت: رسیدگی به جرایم انتخاباتی مطابق قوانین بر عهده قوه قضاییه است که درهمین چارچوب ریاست قوه قضاییه مبادرت به صدور بخشنامه به واحدهای قضایی کشور کرده است.
رسیدگی به جرایم انتخاباتی برعهده قوه قضاییه است/ قدردانی ستاد انتخابات کشور از آیت الله آملی لاریجانیبه گزارش گروه سیاسی میزان، حسینعلی امیری قائم مقام وزیر کشور در امور مجلس با تشریح جزییات مصوبات جلسه امروز(سه شنبه) ستاد انتخابات کشور در گفت وگوی اظهار داشت: در این جلسه، شیوه اجرایی همکاری با قوه قضاییه در اجرای بخشنامه رییس قوه قضاییه راجع به رسیدگی به جرایم انتخاباتی و تشکیل شعب ویژه رسیدگی به این جرایم خارج از نوبت در دادسراها و دادگاهها بررسی شد.

وی ضمن اعلام تشکر و قدردانی ستاد انتخابات کشور از ریاست قوه قضاییه برای ابلاغ این بخشنامه، تصریح کرد: مقرر شد در این زمینه مسوول حقوقی ستاد انتخابات استانداری ها و فرمانداری ها به عنوان نماینده استانداری و فرمانداری با مسوولان مربوطه قوه قضاییه دراستانها و شهرستانها در چارچوب بخشنامه مذکور، همکاری وارتباط لازم را داشته باشند.

عضو ستاد انتخابات کشور از دیگر موضوعات جلسه امروز ستاد انتخابات کشور را بحث و تبادل نظر درباره برنامه آموزشی مجریان انتخابات اعم از فرمانداران و بخشداران هیات های اجرایی عنوان کرد.

امیری افزود: همچنین مقررشد وزارت کشور علاوه بر آموزش در فضای مجازی، مبادرت به برگزاری آموزش های حضوری در مناطق توسط کارشناسان و معاونان وزارتخانه کند.

قائم مقام وزیرکشور خاطرنشان کرد: در جلسه امروز همچنین جدول اجرایی انتخابات و زمانبندی تعاملات با شورای نگهبان نیز مورد بحث وارزیابی قرار داده شد.

 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *