تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت سازش در جرایم خرد و غیر خشن

11:03 - 18 مهر 1400
کد خبر: ۷۶۴۶۶۴
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت سازش در جرایم خرد و غیر خشن گفت: اینکه در یک کلانتری بازداشتی وجود ندارد، خوشحال‌کننده است.
- پرویز توسلی‌زاده، رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه در بازدید از کلانتری حافظیه گفت: وقتی مشاهده می‌شود بازداشتگاه خالی از فرد بازداشتی است، نشان از شرایط خوب است و جای خوشحالی دارد.

وی ضمن بازدید از قسمت‌های مختلف کلانتری و رسیدگی به مشکلات مراجعه‌کنندگان تأکید کرد: تا جایی که ممکن است در جرایم خرد و غیر خشن از ظرفیت سازش استفاده کنید.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه با اشاره به اینکه خوشبختانه در این بازدید و در بررسی پرونده‌ها موضوع نگران کننده‌ای وجود نداشت، یادآور شد: توجه به موضوع پیشگیری می‌تواند از بروز بسیاری از اختلافات جلوگیری کند. بسیاری از این اختلافات با قدری سعه صدر و خویشتن‌داری می‌تواند شکل نگیرد.

توسلی‌زاده با اشاره به اینکه دغدغه اصلی دادگستری و نیروی انتظامی حفظ آرامش و امنیت مردم است، گفت: برای ایجاد آرامش و امنیت مردم با جرایم مهمه برخورد جدی خواهد شد. همچنان که در جرایم خرد و غیر خشن اعتقاد به سازش داریم، در جرایم خشن به برخورد جدی و بازدارنده معتقدیم.

رئیس کل دادگستری کرمانشاه در پایان از مجموعه پرسنل کلانتری حافظیه به خاطر عملکرد موفق آن‌ها و برخورد مناسب با مراجعین تقدیر کرد.

بازدید از کلانتری‌های سطح شهر به منظور رعایت حقوق شهروندی و رسیدگی به مشکلات مردم و نیز جلوگیری از تشکیل برخی از پرونده‌ها چندی است در دستور کار رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه قرار گرفته و این هفته در آغاز هفته ناجا این بازدید به عمل آمد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *