ارتقا دانش حقوقی سبب کاهش ارتکاب جرم خواهد شد

13:14 - 17 مهر 1400
کد خبر: ۷۶۴۴۱۰
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: ارتقا دانش حقوقی سبب کاهش ارتکاب جرم خواهد شد.
- علی شعبانی رئیس کل دادگستری استان قزوین  در دیدار مدیر کل آموزش و پرورش این استان گفت: اهمیت، ارزش و اعتبار آموزش و پرورش بر کسی پوشیده نیست و به حدی است که در آیات قرآن به آن بار‌ها اشاره شده است.

مقام ارشد قضایی استان قزوین افزود: قداست مجموعه آموزش و پرورش و اثرگذاری آن بر همگان روشن است چرا که می‌تواند با آموزش صحیح در حوزه جرائم و قوانین در پیشگیری از وقوع جرم بسیار موفق عمل نماید.

رئیس کل دادگستری قزوین در ادامه تصریح کرد: هر جرمی قبل از وقوع در ذهن فرد نقش بسته و در اثر تحلیل‌های اشتباه و واهی جرم از سوی مجرم واقع می‌ شود، بنابراین علم در این زمینه بسیار می‌تواند یاری گر باشد چرا که با ارتقا دانش و بینش حقوقی شخص، مانع بروز جرم خواهد شد.

شعبانی با اعلام امیدواری مبنی بر افزایش تعامل میان دستگاه قضا و آموزش و پرورش استان قزوین بیان داشت: آثار همکاری دستگاه عدالت و آموزش و‌پرورش بی شک برای شهروندان بسیار مفید و کارآمد خواهد بود.

در ادامه این دیدار مدیر کل آموزش و پرورش ضمن تقدیر از عملکرد دادگستری استان قزوین و اقدامات موثر آن در حوزه کاری این اداره کل گفت:خوشبختانه بازماندگان از تحصیل در سال‌های کرونایی کمتر از قبل بوده است چرا که دستگاه قضا و دادستان‌ها به این مهم ورود نموده و این موفقیت محقق گردیده است، به نحوی که تنها استانی در کشور هستیم که آمار دانش آموزان بازمانده از تحصیل ما طی این مدت کاهش داشته است.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *