تاکید دادستان همدان بر دیوار کشی باغات برای صیانت از ماندگاری کوچه باغ‌ها و حراست از محصولات باغی

15:21 - 11 مهر 1400
کد خبر: ۷۶۲۸۹۷
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
دادستان همدان بر دیوار کشی باغات برای صیانت از ماندگاری کوچه باغ‌ها و حراست از محصولات باغی تاکید کرد.
- حسن خانجانی موقر دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان همدان در جریان بازدید از محله دره مراد بیگ، گفت: برخی از  مشکلات با همیاری و همکاری اهالی دره مرادبیگ حل شدنی است و برخی دیگر از مشکلات، باید مسئولان متولی به جد پای کار بیایند و انتظار نیز همین است.

وی درباره برخورد با توزیع کنندگان مواد مخدر اظهار کرد: بی تردید اگر مستندات ارائه شده قوی‌تر باشد، دستگاه قضایی بهتر و مناسب‌تر با این سوداگران برخورد می‌کند و این هم امر هم نیازمند همکاری خود اهالی است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان همدان به ساخت و ساز‌ها و تغییرکاربری‌های غیرمجاز و کوتاهی جهاد کشاورزی در این زمینه هم اشاره کرد و افزود: جهاد کشاورزی خود متولی برخورد با ساخت و ساز‌های غیرمجاز در باغات است، این در حالی است که کوتاهی کرده و با بهانه جویی می‌گویند؛ ابزار لازم برای تخریب این ساخت و ساز‌ها را ندارند! با وجود آن که می‌توانند ابزار را خریداری یا اجاره کنند.

خانجانی موقر عنوان کرد: جهاد کشاورزی؛ متأسفانه در برخورد با این گونه موارد در عمل کاری انجام نمی‌دهد و کوتاهی می‌کند و از سویی دیگر برنامه ریزی مشخصی برای راهنمایی مردم به منظور جلوگیری از ساخت و ساز‌های غیرمجاز هم ندارد!

وی تصریح کرد: این سازمان می‌تواند با ارائه برنامه مدون، جامع و هدف مند، باغداران را راهنمایی کند که چگونه می‌توانند باغات خود را حفظ کنند، بدان معنا که به مردم اجازه دهد با شرایط و قوانین و ضوابط از پیش تعریف شده، اجازه ساخت و ساز متعارف در مساحتی متناسب را داشته باشند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان همدان با گلایه مندی از اینکه چرا جهاد کشاورزی باغداران را از دیوارکشی دور تا دور باغات منع می‌کند، گفت: چرا نباید حرفی از آن بافت سنتی و زیبای کوچه باغ‌ها زده شود و اجازه دیوارکشی برای حراست از این باغات به باغداران داده نمی‌شود؟ در حالی که این عمل از سرقت‌های محصولات باغی که حاصل دسترنج یک ساله آنان است هم جلوگیری می‌کند.

خانجانی موقر افزود: زمانی که جهاد کشاورزی این گونه بی برنامه عمل کند و مشاوره و راهنمایی صحیحی نیز به باغداران برای ساخت و ساز مناسب و قانونی نمی‌دهد، بنابراین همین باغداران به سمت انجام کار‌های غیرقانونی می‌روند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *