عملیاتی شدن بیانیه گام دوم انقلاب باید دغدغه وزارت علوم باشد

11:31 - 31 مرداد 1400
کد خبر: ۷۵۱۱۱۹
یک نماینده مجلس گفت:وزارت علوم باید برای عملیاتی شدن بیانه گام دوم انقلاب برنامه داشته و دغدغه آن باشد.
مهرداد ویس کرمی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفت‌وگو با میزان گفت: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری یکی از وزاتخانه‌های مهمی است که انتخاب سکاندار آن حساسیت‌های ویژه‌ای را می‌طلبد.

وی ادامه داد: آنچه باید به عنوان خروجی از دانشگاه‌ها حاصل شود جوانان مومن، انقلابی، کارآزموده و با علم روز است، اما وجود چنین جوانانی در کشور  به جهت تربیت صرف دانشگاه‌ها نبوده است بلکه کانال‌هایی دیگر در این امر دست به دست هم داده اند تا نسلی این چنین پرورش یافته است. از این رو پرورش چنین نسلی باید دغدغه دانشگاه‌ها باشد.

این نماینده مجلس گفت: رسالت دانشگاه‌ها باید تربیت نسلی باشد که بتواند به حل مشکلات بپردازد و از عالم تئوری بیرون بیاید، تا امروز چه میزان دانشگاه‌ها توانسته اند در این امر موفق شوند؟

وی گفت: چندین دهه است که از اسلامی شدن دانشگاه‌ها سخن گفته ایم، اما این مهم است که تا چه اندازه در این زمینه توفیق کسب کرده ایم، از این رو این دغدغه تا به امروز خیلی عملیاتی و مشخص به عرصه نرسیده است.

نماینده مردم لرستان گفت: موضوع مهمی که باید در انتخاب وزیر علوم و تحقیقات به آن توجه کرد موضوع عملیاتی کردن بیانیه گام دوم انقلاب است، فرهنگ و علم ما همزمان با هم می‌تواند حرفی برای گفتن داشته باشد. از این رو توجه این وزارتخانه به موضوع گام دوم انقلاب و عملیاتی کردن و توجه به آن از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه افتخارات و جایگاه علمی فردی که قرار است در جایگاه وزیر علوم قرار بگیرد بسیار مهم است گفت: اگرچه که انتخاب فردی از درون سیتم همواره اولویت ما بوده و است و افتخارات و شانیت او نیز مورد توجه است، اما اقدامات عملیاتی در عالم واقع و تلاش‌های این فرد از رده‌های پایین مدیریتی برای به عرصه رساندن دغدغه‌های مهم نظام آموزشی کشور شایان توجه است.

ویس کرمی در پایان گفت:دغدغه مهمی که وزارت علوم در دولت جدید باید به آن توجه کند علاوه بر موضوعات ذکر شده، سند ارتقا اساتید، کاربردی شدن مقالات و پایان نامه ها، ارتباط بیشتر دانشجویان با با پارک‌های علم و فناوری و عملیاتی شدن آنچه  که در طی این دوران آموخته اند و پیش رفتن به سمت کاربردی کردن دانش است.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *