کولایی: تأکید رئیس دستگاه قضا در مورد رسیدگی به پرونده‌های کثیرالشاکی، گامی تأثیرگذار در بازسازی اعتماد عمومی است

11:38 - 30 مرداد 1400
کد خبر: ۷۵۰۸۵۲
استاد دانشگاه تهران گفت: تأکید رئیس دستگاه قضا در مورد رسیدگی به پرونده‌های کثیرالشاکی، گامی تأثیرگذار در بازسازی اعتماد عمومی برای ترویج قانون‌گرایی و مبارزه با قانون‌گریزی است.
الهه کولایی در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به ورود رئیس قوه قضائیه به اصلاح برخی رویه‌های غلط یا همراه با اشکال در ساختار عدلیه و موضوع مهم پرونده‌های کثیرالشاکی، گفت: نقش دستگاه قضائی در تأمین رضایت شهروندان و ایجاد اعتماد میان آن‌ها و حکومت بسیار تعیین‌کننده و تأثیرگذار است.

وی افزود: اگر عملکرد این دستگاه بتواند در رفع نیاز‌های مردم و حل و فصل اختلاف‌های آنها، بدان گونه که قانون تعیین کرده است و نیاز مردم اقتضا می‌کند، تنظیم شود، بی تردید در کاهش فشار‌ها و مشکلات جامعه و افزایش رضایت مردم نقشی مهم خواهد داشت.

استاد دانشگاه تهران با اشاره به ارتباط میدانی رئیس دستگاه قضا با مردم و آشنایی نزدیک با خواسته و مطالبات مردم، اضافه کرد: رئیس دستگاه قضا از این طریق بهتر می‌تواند وظایف خود را انجام دهد و در گره‌گشایی از مشکلات مردم بسیار تأثیرگذار است.

کولایی اضافه کرد: تأکید رئیس دستگاه قضا در مورد رسیدگی به پرونده‌های کثیرالشاکی، گامی تأثیرگذار در بازسازی اعتماد عمومی برای ترویج قانون‌گرایی و مبارزه با قانون‌گریزی است.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *