رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

اوضاع بازار میخ، قفل و لولا خوب نیست/ فناوری برخی اجناس را نداریم

8:00 - 27 مرداد 1400
کد خبر: ۷۵۰۱۵۸
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
رئیس اتحادیه صنف فروشندگان میخ، قفل و لولا گفت: ازنظر تولید در صنف میخ، قفل و لولا پیشرفته هستیم و ۷۰ درصد جنس‌های موجود این صنف را در ایران تولید می‌کنند و مقداری از درصد باقی‌مانده نیز در داخل کشور تولید می‌شود، ولی پاسخگوی نیاز بازار نیست و باید واردات داشته باشیم در برخی از اجناس هم هنوز فناوری لازم را نداریم.
امير نجار شريفی در گفت‌وگو با میزان، درباره وضعیت بازار میخ، قفل و لولا  و همچنین موانع و مشکلات این صنف گفت: با توجه به نوسانات ارز و کسادی که از اول سال رواج داشته اوضاع بازار خوب نیست و در حال حاضر موانع و مشکلات تولید صنف میخ، قفل و لولا کمبود مواد اولیه، عدم نقدینگی و نبود تکنولوژی به‌روز است.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان میخ، قفل و لولا گفت: از نظر تولید در صنف میخ، قفل و لولا پیشرفته هستیم و ۷۰ درصد جنس‌های موجود این صنف را در ایران تولید می‌کنند و مقداری از درصد باقی‌مانده نیز در داخل کشور تولید می‌شود، ولی پاسخگوی نیاز بازار نیست و باید واردات داشته باشیم در برخی از اجناس هم هنوز فناوری لازم را نداریم.

وی افزود: بیشترین دغدغه که در صنف‌ها مخصوصاً در صنف ما نیز وجود دارد قانون جدید چک است که نظم و سیستم بازار را بر هم زده است.

نجار شریفی بیان کرد: با توجه به قانون چک، خریدار و فروشنده باید در سامانه ثبت شوند و اگر در گذشته چک در وجه کسی نوشته می‌شد چند دست در گردش بود و کار ما را نیز راه می‌انداخت، ولی باوجود قانون جدید، چک‌ها باید در سامانه ثبت و کد ملی نیز وارد شود که باعث به وجود آمدن مشکل و رکود در بازار شده است.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان میخ، قفل و لولا گفت: قانون جدید چک، قانون بوده و باید اجرا شود، ولی ابتدای امر بستر‌ها باید آماده شود تا ببینند این قانون قابلیت اجرایی دارد به‌عنوان‌مثال کسی که بخواهد چک دو میلیون تومانی بدهد باکسی که می‌خواهد چک ۲۰۰ هزارتومانی بدهد برابر است.

وی اظهار کرد: در بازار قانون چک هنوز جا نیفتاده و چک‌ها دست‌به‌دست‌ می‌شود که باعث ایجاد توقف در بازار شده است، زیرا بستر‌های این قانون آماده نشده و آموزش‌های لازم را هم  نداده‌اند همچنین قوانین را باید با توجه به استعداد و توان مردم وضع کنند که این مسئله مربوط به‌تمامی صنف‌هاست.

نجار شریفی تاکید کرد: حداقل برای چک‌هایی که رقم پایین و یا رقمی زیر قیمت ۴۰ الی ۵۰ میلیون تومان را دارند مستثنا قائل شوند تا بازار راه بیافتد و خیلی از اصناف هستند که دانش و امکانات استفاده از چک را ندارند، زیرا باید در سایت این چک‌ها ثبت شود که برخی این کار را بلد نیستند.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان میخ، قفل و لولا گفت: ابتدا باید بستر‌های آموزش را فراهم کنند و فعلاً چک‌هایی که رقم پایین‌تر دارند را از این قانون مستثنا کنند و زمانی که بازار راه افتاد و مردم نحوه استفاده را آموختند این قانون اعمال شود، زیرا این مسئله باعث به وجود آمدن فساد  می‌شود.
 
 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *