دستگیری سارق فضای مجازی

5:00 - 19 شهريور 1394
کد خبر: ۷۵۰۱۰
خبرگزاری میزان - رئیس پلیس فتای استان قزوین از دستگیری عامل برداشت غیر مجاز از حساب بانکی در این استان خبر داد.

دستگیری سارق فضای مجازیبه گزارش به نقل از فارس، مهدی مختاری‌نسب ، اظهار داشت: به دنبال شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه از حساب بانکی وی در چند مرحله به صورت اینترنتی برداشت شده، بلافاصله پرونده‌ای در این خصوص تشکیل شده و در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی اضافه کرد: در تحقیقات مأموران مشخص شد، فردی با در اختیار داشتن مشخصات کارت و رمز دوم عابر بانک شاکی اقدام به خرید اینترنتی کرده که با تحقیقات بیشتر توسط کارشناسان پلیس، این متهم 27 ساله ساکن شهر قزوین شناسایی شد.

رئیس پلیس فتای استان قزوین ادامه داد: متهم با هماهنگی قضایی دستگیر و علی‌رغم اینکه در بازجویی‌های اولیه منکر اقدام مجرمانه خود بود، در نهایت با تحقیقات پلیسی و علمی به جرم خود اقرار و دلیل خود را از این اقدام کسب منافع مالی و مشکلاتش با شاکی اعلام کرد.

این مسئول انتظامی در خصوص نحوه به دست آوردن مشخصات کارت عابر بانک، توسط متهم عنوان کرد: متهم از دوستان نزدیک شاکی بوده و با در اختیار داشتن کارت عابر بانک شاکی، رمز دوم کارت وی را فعال کرده و در فرصت مناسب در چند مرحله اقدام به برداشت اینترنتی از حساب شاکی کرده‌ است.

 مختاری‌نسب با اشاره به اینکه متهم با تشکیل پرونده تحویل مرجع قضایی شد، از شهروندان خواست از اعتماد نابجا به دیگران خودداری کرده، کارت عابر بانک و اطلاعات حساب خود را در اختیار کسی قرار نداده و رمز عبور خود را به طور مرتب تغییر دهند.

کشف 6 فقره انواع سرقت در قزوین

رئیس پلیس آگاهی استان قزوین از کشف 6 فقره انواع سرقت در شهرستان قزوین خبر داد.

علی‌حسین حسینی‌نژاد ، گفت: مأموران پلیس آگاهی استان قزوین پس از دستگیری سارقی در قزوین و در بازجویی تخصصی از او موفق به کشف 3 فقره سرقت در معابر و اماکن خصوصی شدند.

وی اضافه کرد: همچنین این مأموران در بازجویی از سارقی که به تازگی دستگیر شده بود، 3 فقره سرقت محتویات داخل خودرو را کشف کردند.

این مسئول انتظامی از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک، موضوع را سریعاً‌ با شماره تلفن 110 به مرکز فوریت‌های پلیس اطلاع دهند.

/انتهای پیام/

: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *